Elkezdődött az alap- és tartós élelmiszerek felhalmozása itthon, és számottevően nőtt az igény olyan higiéniai tisztító- és takarítószerek iránt, amelyekben fertőtlenítő vagy klórhatású anyagok vannak. Több hazai áruházláncnál a koronavírus olaszországi elterjedése miatti ijedtség hatására az elmúlt napokban látványossá váltak a bolti vásárlások és a házhoz szállítással online megrendelt árucikkek felhalmozása – jelezték lapunknak vállalati források. A főváros több pontján, főképp a nagyobb alapterületű üzletekben, illetve a drogériákban néhol kiürült polcok, átmeneti áruhiány jelzi a megnövekedett keresletet, ez minden vásárló számára látványos, de maguk az áruházi alkalmazottak, s a kereskedelmi szektor meghatározó részét képviselő szakszövetség is megerősítette: a szokásos értékesítéshez képest nagyobb bizonyos termékek eladási forgalma, habár ez területileg nagyon változó mértékű.
– Az elmúlt 24 óra forgalmi adatai azt mutatják, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalatainál egyes tartós élelmiszerek iránt megnőtt a kereslet. Hangsúlyozzuk, hogy a tagvállalatok képesek garantálni az ellátásbiztonságot, áruhiányra a jelenlegi forgalomnövekedés alapján nem kell számítani – közölte lapunkkal a nagyobb piaci szereplőket, az Aldi, Auchan, Lidl, Metro, Penny Market, Spar és a Tesco áruházakat képviselő szervezet.
Vámos György főtitkár elmondta: a gyorsabb ütemben fogyó árucikkek feltöltése folyamatos, de esetenként nincs összhangban az igényekkel, amiatt sem, mert az ágazat munkaerőhiánnyal küzd, s mert érezhetően nagyobb hangsúlyt fektetnek a magyarok a koronavírus terjedésének megelőzésére, ahogy azt a hatóságok, szakértők javasolják. Kiemelte: az áruházakban, raktárakban, logisztikai központokban széles áruválaszték áll rendelkezésre, de esetenként szükség van a türelmes együttműködésre is a vásárlók részéről.

Fotó: Teknős Miklós
– Az áruházak az ilyen eseteket, csakúgy mint a hagyományosan kiemelkedő forgalmú időszakokban, megfelelő módon tudják áruházi szinten kezelni – fogalmazott. Megjegyezte: a friss napi termékekből, mint a kenyér, tej, nem érzékelnek forgalomnövekedést.