A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.

Van tartalék erőforrás a magyar munkaerőpiacon
A Magyar Nemzet gazdasági hétindítója.
A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Történelmi pillanat részesei vagyunk – mondta Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója a rendkívüli közgyűlésen.
A 62 éves menedzser, akinek oroszlánrésze volt a fúzió létrehozásában, a világ negyedik legnagyobb autógyártóját vezetheti, mintegy négyszázezer alkalmazottal – tette közzé az AutomobilWoche.de. Az egyesülés időpontját rövid idő alatt be fogják jelenteni – ígérte Tavares. Eddig arról volt szó, hogy március végére véglegesítik a milliárdos üzletet. Az új vállalat hivatalos központja Hollandiában lesz.
Az uniós versenyhatóságok decemberben már jóváhagyták a céges frigyet.
Az új szövetség tagjai Európában és Észak-Amerikában összesen 14 márkát tartanak fenn, köztük van az Opel, a Peugeot, a Citroën, a Chrysler, a Jeep, az Alfa Romeo, a Lancia, az Abarth és a Dodge.
A márkáknak továbbra is fenn kell maradniuk. A koronavírus-válság előtt a Fiat Chrysler és a PSA együttesen évente mintegy 8,7 millió járművet adott el, forgalma 170 milliárd euró volt. Csak a Volkswagen, a Toyota és a francia–japán Renault–Nissan hálózat volt nagyobb 2019-ben. Tavares megerősítette korábbi kijelentéseit, miszerint évente ötmilliárd eurós költségcsökkentést tesznek lehetővé a szinergiák.
Az új csoport igazgatótanácsának kijelölt elnöke John Elkann, a Fiat legendás pátriárkája, Giovanni „Gianni” Agnelli (1921–2003) unokája. Az Agnelli család körülbelül 14,4 százalékkal képviselteti magát az új csoportban. 7,4 százalékkal követi őket a Peugeot család. A francia állam 6,1 százalékkal egy holdingon keresztül tulajdonos.
Az első értékelések üdvözlik az új autóipari óriás megszületését, rámutatnak azonban arra is, hogy a két csoport több márkája nehéz helyzetben van. Általában elmondható, hogy
azok a gyártók, amelyek az európai piacra termelnek, ezekben az években kevés profitra számíthatnak.
Az elektromos hajtásra való áttérés hatalmas fejlesztési költségeket emészt fel, miközben a piacon elérhető haszon – akár az autók értékesítését, akár a szervizelését nézzük – csekély. Azok a gyártók számíthatnak sikerre, amelyek Amerikában vagy Kínában vannak jelen. Márpedig mind a francia, mind az olasz márkák hagyományosan az európai országokban értékesítenek. A Fiat-csoport azon márkái értek el piaci sikereket, amelyek az Egyesült Államokban erős pozíciókkal rendelkeznek, mint a Jeep és a RAM.
Különösen nehéz helyzetben van az Opel, amely a francia márkák között is keresi a helyét. Bár a PSA-fennhatóság alatt sikerült megszüntetni évtizedes veszteségességét, eladásai közben csaknem a felére zuhantak.
Michael Lohscheller, az Opel főnöke egy belső fórumon azt mondta a kollégáinak, hogy az egyesülés után még jobban meg kell küzdeniük a csoport befektetéseiért. Ellenkező esetben a beruházások és a munka más márkákhoz kerül majd a Stellantisnál. Lohscheller rámutatott, hogy a Fiat nagy üzemekkel rendelkezik Törökországban és Lengyelországban. Az FCA éppen az egyesülést megelőző napokban jelentette be, hogy 204 millió dolláros fejlesztést kezd a Tychyben található gyárában, ahonnan a jövőben elektromos és hibrid Jeepek, Fiatok és Alfa Romeók gördülhetnek ki.
Aggodalmak merültek fel az Opel szentgotthárdi motorgyárának a jövőjével kapcsolatban is. Mint emlékezetes, Carlos Tavares a közelmúltban bejelentette, hogy a csoportnál leállították a belső égésű motorok fejlesztését. Ez nem sok jót ígér a hagyományos motorgyáraknak. A szentgotthárdiak azonban nem aggódnak.
Az üzemben három műszakban gyártják a PSA-csoport legfontosabb belső égésű motorját.
A gyár 2017-től a PSA-csoport részeként működik, ez év elejétől került Magyarországra annak a háromhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős benzines motornak a készítése, amelyből a gyár évi háromszázötvenezret állíthat elő.
A Magyar Nemzet gazdasági hétindítója.
Ha az állattartó nem tartja be a határozatban foglaltakat, az illetékes hatóság bírságot szabhat ki.
A lépés ráadásul Ukrajna gyorsított európai uniós csatlakozásának is nagy lökést adna.
Csomagajánlatokkal készülnek a szállásadók.
Videón a tűzoltók heroikus küzdelme, családi ház borult lángokba Budapesten
Mi Ukrajna legnagyobb problémája?
Ma feketébe borul a csatorna: váratlanul elhunyt a Dancing With the Stars zsűritagja
Ez volt Ferenc pápa utolsó üzenete a világnak
Egyetlen misét sem hagy ki, a hite segíti a világbajnok magyar olimpikont
Elfogyott Japánban a rizs
A Diósgyőr ultrái nekimentek a bulizós sportigazgatónak, akinek van más „bűne” is + videó
Húsvéti locsolóversek, amiket a gyerekek is könnyen megtanulnak
Nemzeti gyásznap lesz Magyarországon Ferenc pápa temetésekor
Világháború jöhet, megmondták mennyi időnk van felkészülni
Közülük kerülhet ki Ferenc pápa utódja
Dárdai Pál bizalmasa kitálalt – mi a fene történik a feltámadó Herthánál?
A Magyar Nemzet gazdasági hétindítója.
Ha az állattartó nem tartja be a határozatban foglaltakat, az illetékes hatóság bírságot szabhat ki.
A lépés ráadásul Ukrajna gyorsított európai uniós csatlakozásának is nagy lökést adna.
Csomagajánlatokkal készülnek a szállásadók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.