A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Megszólalt egy fiatal, aki megigényelte a munkáshitelt
Azt is elárulta, hogy mi a terve a pénzzel.
A francia PSA és az olasz–amerikai FCA részvényesei elsöprő többséggel hagyták jóvá tegnap a két csoport összeolvadását.
Történelmi pillanat részesei vagyunk – mondta Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója a rendkívüli közgyűlésen.
A 62 éves menedzser, akinek oroszlánrésze volt a fúzió létrehozásában, a világ negyedik legnagyobb autógyártóját vezetheti, mintegy négyszázezer alkalmazottal – tette közzé az AutomobilWoche.de. Az egyesülés időpontját rövid idő alatt be fogják jelenteni – ígérte Tavares. Eddig arról volt szó, hogy március végére véglegesítik a milliárdos üzletet. Az új vállalat hivatalos központja Hollandiában lesz.
Az uniós versenyhatóságok decemberben már jóváhagyták a céges frigyet.
Az új szövetség tagjai Európában és Észak-Amerikában összesen 14 márkát tartanak fenn, köztük van az Opel, a Peugeot, a Citroën, a Chrysler, a Jeep, az Alfa Romeo, a Lancia, az Abarth és a Dodge.
A márkáknak továbbra is fenn kell maradniuk. A koronavírus-válság előtt a Fiat Chrysler és a PSA együttesen évente mintegy 8,7 millió járművet adott el, forgalma 170 milliárd euró volt. Csak a Volkswagen, a Toyota és a francia–japán Renault–Nissan hálózat volt nagyobb 2019-ben. Tavares megerősítette korábbi kijelentéseit, miszerint évente ötmilliárd eurós költségcsökkentést tesznek lehetővé a szinergiák.
Az új csoport igazgatótanácsának kijelölt elnöke John Elkann, a Fiat legendás pátriárkája, Giovanni „Gianni” Agnelli (1921–2003) unokája. Az Agnelli család körülbelül 14,4 százalékkal képviselteti magát az új csoportban. 7,4 százalékkal követi őket a Peugeot család. A francia állam 6,1 százalékkal egy holdingon keresztül tulajdonos.
Az első értékelések üdvözlik az új autóipari óriás megszületését, rámutatnak azonban arra is, hogy a két csoport több márkája nehéz helyzetben van. Általában elmondható, hogy
azok a gyártók, amelyek az európai piacra termelnek, ezekben az években kevés profitra számíthatnak.
Az elektromos hajtásra való áttérés hatalmas fejlesztési költségeket emészt fel, miközben a piacon elérhető haszon – akár az autók értékesítését, akár a szervizelését nézzük – csekély. Azok a gyártók számíthatnak sikerre, amelyek Amerikában vagy Kínában vannak jelen. Márpedig mind a francia, mind az olasz márkák hagyományosan az európai országokban értékesítenek. A Fiat-csoport azon márkái értek el piaci sikereket, amelyek az Egyesült Államokban erős pozíciókkal rendelkeznek, mint a Jeep és a RAM.
Különösen nehéz helyzetben van az Opel, amely a francia márkák között is keresi a helyét. Bár a PSA-fennhatóság alatt sikerült megszüntetni évtizedes veszteségességét, eladásai közben csaknem a felére zuhantak.
Michael Lohscheller, az Opel főnöke egy belső fórumon azt mondta a kollégáinak, hogy az egyesülés után még jobban meg kell küzdeniük a csoport befektetéseiért. Ellenkező esetben a beruházások és a munka más márkákhoz kerül majd a Stellantisnál. Lohscheller rámutatott, hogy a Fiat nagy üzemekkel rendelkezik Törökországban és Lengyelországban. Az FCA éppen az egyesülést megelőző napokban jelentette be, hogy 204 millió dolláros fejlesztést kezd a Tychyben található gyárában, ahonnan a jövőben elektromos és hibrid Jeepek, Fiatok és Alfa Romeók gördülhetnek ki.
Aggodalmak merültek fel az Opel szentgotthárdi motorgyárának a jövőjével kapcsolatban is. Mint emlékezetes, Carlos Tavares a közelmúltban bejelentette, hogy a csoportnál leállították a belső égésű motorok fejlesztését. Ez nem sok jót ígér a hagyományos motorgyáraknak. A szentgotthárdiak azonban nem aggódnak.
Az üzemben három műszakban gyártják a PSA-csoport legfontosabb belső égésű motorját.
A gyár 2017-től a PSA-csoport részeként működik, ez év elejétől került Magyarországra annak a háromhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős benzines motornak a készítése, amelyből a gyár évi háromszázötvenezret állíthat elő.
Azt is elárulta, hogy mi a terve a pénzzel.
Ebben az évezredben mindig az Orbán-kormányok programjai adtak lehetőséget előrelépni.
A második Trump-ciklusnak nemcsak tengerentúlon, de a hazai részvénypiacon is erős hatása lehet majd.
Az MVM orosz kapcsolatától tartó Románia maga is vásárol orosz gázt.
Meggyilkolta a feleségét egy fóti férfi
Robbie Keane a mai első vizsgája előtt: Gyorsan megláttam, kik a technikás játékosok
Megszületett Osvárt Andrea kislánya, akiről már az első babafotó is megérkezett
Schengen: máris itt az eredménye a bővítésnek – elárasztották a románok a dél-magyarországi várost
A legjobb farsangi fánkok egy helyen – ízletes receptek a szalagostól a csörögéig
Háború Ukrajnában - „Ilyen hozzáállással nem lehet elfogadni egy országot semmilyen nyugati szövetségi rendszerben” + videó
Megszólalni sem tud a sokktól az édesapa, akinek elgázolták a kislányát és a feleségét péntek reggel
Pénteki sportműsor: férfi kéziseink Szegeden játszanak Szerbiával; BVB–Leverkusen
Somogyi András gusztustalan, fékevesztett kirohanásával végleg kiírta magát a közéletből
Sokkoló felvétel: így fogták el a Los Angeles-i gyújtogatás gyanúsítottját + videó
Brüsszel eltitkolta von der Leyen kórházi tartózkodását
Szívszorító pillanat: kutyát mentett ki egy férfi a Los Angeles-i tűzvészben elpusztult házak romjai közül +videó
Azt is elárulta, hogy mi a terve a pénzzel.
Ebben az évezredben mindig az Orbán-kormányok programjai adtak lehetőséget előrelépni.
A második Trump-ciklusnak nemcsak tengerentúlon, de a hazai részvénypiacon is erős hatása lehet majd.
Az MVM orosz kapcsolatától tartó Románia maga is vásárol orosz gázt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.