A közösségi médiában is zajlik a brexitháború

A szakértők arra számítanak, hogy az európai parlamenti választások közeledtével egyre csak nőni fognak a Facebook-hirdetésekre szánt összegek Nagy-Britanniában.

Judi Tamara
2019. 04. 27. 7:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Facebook által nyilvánosságra hozott friss adatok szerint a Nigel Farage vezette Brexit Párt jelentős összegeket költ online hirdetésekre Nagy-Britanniában, de a politikai spektrum átellenes, a brit kilépést ellenző oldalán is több százezer fontot áldoznak az online fogyasztók megnyerésére. Az amerikai alapítású közösségi hálózat – amelynek kötelessége átláthatóvá tenni a politikai tartalmú hirdetéseket – adatait a brüsszeli sajtó idézte, amelyből kiderült: a legnagyobb brexitellenes szerveződések csak tavaly október óta több mint 750 ezer fontot (270 millió forint) költöttek az EU-tagság fenntartására buzdító hirdetésekre, szemben az euroszkeptikusokkal, akiknek a költekezését 500 ezer fontra (186 millió forint) becsülik.

A brit kilépést támadó és mélyen a zsebükbe nyúló csoportok között a Soros György támogatta Best for Britain kampánycsoport is szerepel, az EU-ellenes oldalon pedig a Britain’s Future szervezetet érdemes kiemelni, amely csak március elején közel háromezer hirdetést tett közzé, a megállapodás nélküli brexitet népszerűsítve.

Az amerikai multi a brit kilépés körüli harc nyertese
Fotó: 123RF

A szakértők arra számítanak, hogy az európai parlamenti választások közeledtével egyre csak nőni fognak a Facebook-hirdetésekre szánt összegek Nagy-Britanniában. Az ugyanakkor nem egyértelmű, hogy a továbbiakban is a brexitellenesek uralják-e majd az online teret, ugyanis a már említett Brexit Párt az április 14-i héten például több mint 11 ezer fontot (négymillió forint) költött a mielőbbi kilépést szorgalmazó hirdetésekre.

Ettől a teljesítménytől a vezető brit pártok messze elmaradnak: ugyanezen a héten a kormányzó konzervatívok körülbelül 6200, az ellenzéki Munkáspárt pedig közel 6600 fontot költött hasonló célokra. – A konzervatívok valójában nem is akarnak kampányolni. A párt számos tagjának kellemetlen, hogy egyáltalán lehetnek európai választások az országban – magyarázta egy elemző a Theresa May vezette párt online passzivitását.

A brit online hadviselésre már csak amiatt is érdemes figyelni, mert a 2016-os brexitnépszavazás eredményét sokan megkérdőjelezik, mondván, hogy a kilépéspárti kampány a Cambridge Analytica-módszerrel – a felhasználók adatainak és preferenciáinak ellopásával – dolgozott.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.