A lengyelek és az ukránok sem bojkottálják az Oroszországban maradt cégeket

Lengyelországban nem csökkent a forgalmuk azoknak a kiskereskedelmi vállalatoknak, amelyek az ukrajnai háború kirobbanás után továbbra is Oroszországban maradtak. Sőt egy lengyel férfi azt tapasztalta, hogy még az ukrán menekültek is ezekben az üzletláncokban vásárolnak.

Forrás: V4NA HÍRÜGYNÖKSÉG2022. 04. 29. 17:34
Csirkefarhát, vagy amit akartok
Auchan Retail Magyarország superstore formátumú üzletének átadója 2018.04.12-én. csirke Fotó: Kallus György Fotó: Kallus György
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az UCE Research és a Proxi.cloud közel 500 ezer fogyasztó bevonásával egy olyan tanulmányt készített, amely rámutat arra, hogy az orosz piacon maradt kereskedelmi láncok bojkottja nem talált nagy visszhangra a lengyelek körében. Az Auchan, a Leroy Merlin és a Decathlon a legkedveltebb áruházláncok Lengyelországban, bár ezek a cégek nem vonultak ki Oroszországból az ukrajnai invázió kezdete után – olvasható a V4NA Hírügynökség cikkében.

Az Auchan üzletek és a konkurens hipermarketek látogatottságának összehasonlítása után kiderült, hogy a háború kitörése után nemhogy csökkent, inkább nőtt az Auchan forgalma, mégpedig 4,5 százalékkal. Mateusz Choluj, a Proxi.cloud vezetője szerint

könnyebb megváltoztatni a vásárolt élelmiszermárkákat – amennyiben azok minőségben és árban összehasonlíthatók – mint elhagyni egy közeli boltot, különösen az emelkedő üzemanyagárak és az állandó időhiány idején.

Vagyis, a szakértő szerint az emberek inkább mondanak le bizonyos márkákról, mint magáról a boltról, amelyet már megszoktak és amelyet könnyű elérni. Mateusz Choluj azt is kiemelte, hogy sok lengyel támogatta a menekülteket azzal, hogy élelmiszert, ruhát, gyógyszereket, higiéniai termékeket és egyéb cikkeket vásárolt számukra, ezekért pedig többek között az Auchan üzletekbe jártak, így ez is hozzájárult a 4,5 százalékos növekedéshez.

Adam Grochowski, a Proxi.cloud munkatársa szerint azzal, hogy egy üzletlánc egy helyre fókuszálja a széles kereskedelmi kínálatát, azt éri el hogy kényelmes lesz ott vásárolni, ezért a vásárlók nem fogják elhagyni a boltot, még az ukrajnai háború körülményeit tekintve sem.

A fogyasztóknak túl sok időt kellene tölteniük azzal, hogy a megszokott termékeket új helyeken keressék. Igaz, hogy sok fogyasztó ellenzi az ukrajnai háborút, és határozottan demonstrál, sőt negatívan gondolkodik ezekről az üzletekről, mégis továbbra is vásárolnak azoknál

– mondta Adam Grochowski, aki hozzátette, hogy a Decathlon üzleteiben sem tapasztalható visszaesés. A Decathlon saját márkás termékei esetében háromszázalékos vásárlószám-növekedést regisztráltak, míg a versenytársak átlagosan csak egyszázalékos növekedést értek el. Choluj szerint a lengyelek talán azért nem bojkottálták a Decathlont Oroszország Ukrajna elleni támadása után, mert az üzletlánc termékeivel segítettek az ukránoknak.

Dr. Maria Andrzej Falinski, az egyik lengyel gazdasági fórum alelnöke azt mondta, hogy egyáltalán nem meglepők ezek az eredmények. Szerinte

a fogyasztók politikailag korrektek akarnak lenni, különösen a közösségi médiában. A gyakorlatban azonban nem engedhetik meg maguknak, hogy lemondjanak a vásárlásról az üzletekben, ahol néha jobbak az árak, mint a diszkontokban, különösen a növekvő infláció idején. Sokan szeretnék megengedni maguknak az együttérzés luxusát, de erre egyszerűen nincs lehetőségük, annál is inkább, mivel az emelkedő üzemanyagárak miatt néha egy hosszabb utazás is drágább egy másik üzletbe.

A kutatási eredményeket látva egy kíváncsi lengyel férfi a saját szemével akarta látni, hogy valóban továbbra is sokan vásárolnak ezekben a boltokban. A Twitteren azt írta, hogy a Decathlon és az Auchan áruházak parkolói is tele voltak ukrán rendszámú autókkal.

Miért kellene a világnak bojkottálnia, ha még az ukránok sem teszik?

– tette fel a kérdést.

A lengyelek egyébként egyedül a Leroy Merlin üzleteit hagyták el az orosz–ukrán háború kirobbanása óta. A francia építőipari lánc márciusban 5,7 százalékkal kevesebb forgalmat regisztrált, mint a háború kitörése előtt. Összehasonlításképpen, más barkácsáruházakban ez a mutató átlagosan hat százalékkal nőtt. A szakértők szerint ekkora visszaesés már azt bizonyítja, hogy a törzsvásárlók egy része is bojkottálja az üzletláncot – olvasható a V4NA Hírügynökség cikkében.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Kallus György)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.