Oroszország felé nyitnának autógyártó és elektronikai cégek

A háború kitörése után a dél-koreai cégek is kivonultak az orosz piacról, de most újra megjelentek az első jelek a visszatérésükre. Több vállalat is vizsgálja, hogyan léphetne be ismét Oroszországba, ha enyhülnek a szankciók és sikerül előrelépni a béketárgyalásokon.

2025. 03. 29. 9:47
Illusztráció
Illusztráció Forrás: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több dél-koreai nagyvállalat is megkezdte az előkészületeket az oroszországi visszatérésre, miközben a háborús helyzet és a nemzetközi szankciók alakulását figyelik. Az LG Electronics például részben újraindította működését moszkvai gyárában, amelyet 2022 augusztusában függesztettek fel. Az üzem az orosz–ukrán háború kitörése után leállt, most viszont a meglévő raktárkészletek felhasználásával próbálják megakadályozni a berendezések állagromlását.

Oroszország nagyvállalatokat csábítana vissza
Oroszország nagyvállalatokat csábítana vissza (Fotó: AFP)

Samsung is növelte marketingköltségeit Oroszországban, az év első két hónapjában harminc százalékkal költött többet, mint tavaly ilyenkor. Bár gyártást nem indított újra, termékei továbbra is elérhetők az országban a párhuzamos import révén. 

A cég szintén a helyzet alakulását figyelve mérlegel a visszatérés lehetőségéről.

Hyundai esetében több leányvállalat – például a Kia és a Hyundai Mobis – nemrég álláshirdetéseket tett közzé Oroszországban, ami szintén a fokozatos visszatérés előjele lehet. 

A konszern szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta: „nem született végleges döntés, a vállalat szorosan nyomon követi az eseményeket.”

Oroszország újra vonzó célpont lehet

A dél-koreai cégek kivárnak, de nem zárkóznak el az oroszországi terjeszkedéstől, különösen, mivel a kínai versenytársak eközben jelentős piaci részesedést szereztek. Az autóiparban például a kínai márkák 2024-re már a piac 62 százalékát uralják Oroszországban. A Hyundai számára komoly tét a jelenlét fenntartása: 

2025-ig van lehetősége visszavásárolni szentpétervári gyárát, amelyet tavaly szimbolikus összegért, tízezer rubelért adott el.

A cégek egyöntetűen úgy nyilatkoztak, hogy a végső döntéseket csak a háború kimenetelének és a szankciós rezsim változásainak ismeretében hozzák meg. 

Bármilyen újraindítási törekvés valószínűleg csak a háború lezárulta után következhet

– idézte a Korea Times egy meg nem nevezett konglomerátum képviselőjét. Az LG vezérigazgatója, Cso Ju-Van is megerősítette: a vállalat „óvatosan jár el a háborús helyzet miatt, de szorosan figyeli a fejleményeket.” A döntések egyik fő kérdése, hogy a dél-koreai cégek visszaszerezhetik-e majd a pozícióikat egy olyan piacon, ahol a kínai konkurencia időközben megerősödött.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.