Ritka hang a kortárs költészetben a míves strófákba öltöztetett lelkiismereti líra. Még ritkább, ha nem érezzük, hogy egy jól fölkészült, versfaragó szakember magánügyeit olvasgatjuk. Bálint Tamás Hibalista című, negyedik verseskötetéről a könyvespolcon tompa színekkel és absztrakt formákkal rejtőzködő borító alapján senki nem gondolná, hogy villoni vehemenciát rejt. A Faludy György átirataiban kultikussá vált, de még számos nagyságunk által fordított középkori francia kalandorköltő hatása nem csak a jellegzetes, kiválóan tanulható, szavalható és megzenésíthető formavilágban nyilvánul meg – amit különben Bálint Tamás tökéletesen ural. A szembenézésnek, az önmagunk és a világ vizsgálata során föltett végső kérdéseknek a közvetlen hangja az, amitől ez a kötet nyomban bűvkörébe vonja olvasóját. Aranymetszésében áll A kárhozat útja című költemény, hét strófa (a prológgal nyolc) a hét főbűnnel; minden bűn egy másik asszonnyal való élmény leírása. Szinte hihetetlen, hogy a vers eseményei nemi aktusok (mintha Villon Vastag Margot-jának kolléganőit látogatnánk sorban egy kuplerájban), még sincs a költeményben erotika, dévajság, huncutság, „szexiség”, de vulgaritás, obszcenitás se, tűnődő mélabú annál inkább.
A magyarok kedvenc dokumentumfilmje visszaköltözik a moziba
A Lurdy mozi mától újra műsorra tűzte az vízilabdázók sikereit bemutató dokumentumfilmet, A nemzet aranyait, melynek csapata már a tévésorozaton dolgozik a Nemzeti Filmintézet támogatásával.