A tánc öröme egy egész életre szól – a tánc világnapja alkalmából április 28-án tartották meg az első Nagy táncválasztót a Magyar Táncművészeti Egyetem és a Táncpedagógusok Országos Szövetsége szervezésében Budapesten és öt vidéki nagyvárosban.
A rendezvénynek az utánpótlás nevelésében is komoly szerepe lehet, ugyanis minden korosztály kipróbálhatta a különböző műfajokat. A budapesti helyszíneken többek között moderntánc-, néptánc-, balettórákon is részt lehetett venni, a néptáncórákat a többszörösen díjazott táncművész és koreográfus páros, Rémi Tünde és Appelshoffer János tartotta. A páros több mint tíz éven keresztül a Magyar Nemzeti Táncegyüttes tagja volt, és a legkiválóbb alkotókkal, többek között Foltin Jolánnal és Novák Ferenccel dolgozott együtt.
Az érdeklődők a mozdulatművészetet, ezt a holisztikus, magyar mozgásművészeti irányzatot is megismerhették. Alapítója Dienes Valéria Henri Bergson mozdulatpszichológiai elméletének és a Duncan testvérek mozgásművészetének hatására alakította ki saját mozgásrendszerét, amiben klasszikus és modern tánctechnikai elemek egyaránt megtalálhatók. A mozdulatművészet, vagyis orkesztika nemcsak szabad tánc, hanem színpadi tánc is, filozófia és életmódmozgalom, amely abból az időszakból merít, amikor a tudományok még nem voltak teljesen elválasztva a művészetektől. Az orkesztika testmozgásnak is kiváló, viszont ha valaki komolyabban akarja űzni, akár a tudományos szintre is eljuthat.

Fotó: MTI/Mónus Márton
A 20-as évektől kezdve több mozdulatművészeti iskola nyílt Magyarországon, 1950-ben azonban burzsoá műfajnak minősítették és betiltották. A rendszerváltást követően azonban a tavaly fiatalon elhunyt Fenyves Márk táncművésznek köszönhetően újra gyakorolható lett a műfaj: önzetlen és elhivatott munkájának köszönhetően az általa alapított Magyar Mozdulatművészeti Társulat újra ismertté tette Magyarországon az orkesztikát. Fenyves Márkot 1995-ben Dienes Gedeon, Dienes Valéria fia kezdte tanítani, majd részt vett az általa alapított Orkesztika Alapítvány munkájában. Később Pálosi Istvánnal közösen megalakították a Duncan–Dienes Orkesztika Iskolát, majd a Mozdulatművészeti Stúdiót. Pálosi István folytatja a Duncan–Dienes-hagyomány őrzését, a Nagy táncválasztón Budapesten a Berczik-módszert és a Dienes-módszert is bemutatta.