– A Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT) válogatói versenyprogramba választották a Pesti Magyar Színház egyik előadását. Volt ilyen valaha a teátrum történetében?
– Amikor átvettem az igazgatást, nem is szerepeltünk a kulturális térképen. Nagy megtiszteltetés volt a POSZT zsűrijének döntése, ez azt jelenti, hogy nálunk is megjelentek a minőségi előadások. Ionesco A székek című darabja Béres Ilonával és Fodor Tamással a főszerepben, Szabó K. István rendezésében érdemelte ki a POSZT-válogatók elismerését. Nagyon örültem, amikor Béres Ilona visszajött hozzánk, elképesztő tehetsége és ikonja a magyar színházi életnek; küldetésnek éreztem az ő visszacsábítását. A művésznő elhúzódó betegsége miatt az orvosai nem javasolták, hogy vállalja azt a fizikai terhelést, amivel A székek előadása jár, emiatt le kellett mondanunk a POSZT-ról. Ám önmagában a lehetőségére is büszkék vagyunk.
– Mi az, amiben újat hoztak a magyar színházi életbe?
– Most érkeztünk el egy olyan ponthoz, hogy stratégiailag kiemelt intézmény lehessen a Pesti Magyar Színház. Büszkén mondhatom, hogy kiváló csapattal dolgozom, akik nélkül nem sikerülhetett volna 47 százalékos látogatottságról 90 százalék fölé emelkednünk. Ez több mint 110 ezer fizető nézőt jelent, és ebben nincs is benne az, amit jótékonyságként tettünk és szeretnénk a jövőben is tenni. Szeretnénk az ifjúság színházi nevelésében sokkal komolyabb szerepet vinni, mint eddig. A Nemzeti Színház mellett szükség van egy olyan teátrumra, amely alkalmas a fiatalok színházba csalogatására, amely megfelelően izgalmas, vonzó és színvonalas. Ezenfelül szeretnénk lehetőséget biztosítani azoknak a fiataloknak és családoknak, akiknek a napi megélhetés biztosítása mellett már nem feltétlenül jutna színházjegyre is, mert nem tudnák megengedni maguknak, hogy rendszeresen színházba járjanak.
– Hogyan segítik az ifjúság kulturális szocializációját?
– A fiatalok vizuális kultúrája, tempója, ízlése egészen más, mint amiben mi otthon érezzük magunkat. Mellesleg mindig is más volt. Az a színházi előadás sikeres, amelyik vonzóvá tud válni számukra. Olyan előadásokban gondolkozunk, amelynek az alkotói ismerik ezt a nyelvet, alkalmazni tudják, és ezzel képesek becsalogatni a fiatalokat. Ha már ott vannak, akkor már jó, mert ha tehetségesek vagyunk – és ez a célunk –, megfertőződnek a színházzal, megszeretik az élményt, és úgy válnak kultúrára fogékony, gondolkodó értelmiségivé, hogy senki nem követett el rajtuk erőszakot.