Aki színházba jár, megadja magának a lehetőséget, hogy a saját életéből kilépve másként, más szemüvegen keresztül is viszonyulni tudjon a világ dolgaihoz. A legnagyobb ajándék, amit a modern, sőt posztmodern ember kaphat a művészettől, az, hogy a már-már szürreálisan nagyra növekedett éncentrikusságát helyreteszik.
A főként fiatalokat felvonultató parádés budaörsi előadás ezt a feladatot tűzte ki célul. A nézőt – akit korunk minden másodpercben saját magával való foglalkozásra biztat – játékra hívja. A nézőtérre épített színpad is ezt a célt szolgálja, ahogy minden kimondott szó, minden pontosan vagy szándékoltan elnagyoltra sikeredett hangsúly is.
A nézőteret négy részre osztja a két hosszú palló, amelyet keresztben helyeztek el. A színészek így nagyon közel kerültek a nézőkhöz, aminek az lehetett az oka, hogy igazán jól látható legyen a mimikájuk, mintha a filmben közeli felvételeket látnánk. A rendezés a színház hőskorán kívül a filmművészet hőskorát is megidézi. Parádés burleszkjeleneteket láthatunk, miközben a színészek mozgása nagyon lelassul vagy éppen egészen gyors lesz.
Ifj. Vidnyánszky Attila az idővel és a térrel is izgalmasan játszik: a színdarab nemcsak a néző előtt és mögött, hanem a közönség fölött is zajlik. A paravánok ablakaiban is megjelennek színészek, sőt a legfontosabb jelenet, a házassági elköteleződés kimondása a paravánok tetején történik. Megtudjuk, hogy a szerelem igazán komoly dolog, ahogy a színház is az. A házassági elköteleződés magasabb szférákban köttetik, és egy életre szól. A modern ember súlytalan csevegése áll szemben a XIX. század korának elköteleződésével.

Fotó: Budaörsi Latinovits Színház
Szigligeti Ede szerint ugyanis az egész élet nehézségek sora, a Liliomfi című színdarab is erről szól. Persze a temérdek nehézségen felül lehet emelkedni játékkal, leginkább úgy, hogy az ember visszatér a közösségben való gondolkodáshoz. A közösség egyik legjobb összetartó ereje a tréfálkozás, a nevetés és nevettetés.
A budaörsi társulat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy folyamatosan megnevetteti a közönséget. Ez leginkább úgy sikerült, hogy vásári komédiázást adtak elő, de a legnagyobb színészekre jellemző apró gesztusok és finom mimika kíséretében.