Az egyik legfurcsább könyvecskét – vagy inkább albumocskát – tartom a kezemben, amit valaha láttam. Két különleges, abszolút korszerűtlen, azaz kortalan művész munkájáról van szó, akik a XXI. század falanszteri, múlandó, kronoszi jelene helyett a kairoszi, isteni jelenidejűségben való létezést választották. Csernik Pál Szende mesemondó, lábbábos (olyan ősi ez is, mint a kézbábozás, csak ritkább – nem is tudnék még egy lábbábost mondani a Kárpát-medencében, talán Ázsiáig is el kellene menni érte), aki székelyül mond mesét a világ minden táján, mint a régi garabonciások, és Csomortáni Gál László képzőművész, aki családjával egy áram nélküli házban él, és régi, talált deszkákra, bútordarabokra fest ősi, szakrális, mesei, népi motívumokat – mindketten egy tömegszinten egyre kevéssé ismert, mágikus nyelven beszélnek, olyan nyelven, ami képes begyógyítani a világ sebeit. Közös könyvük a Meselélek.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.