Egy tavaszi bemutató korunk nőalakjára vetítette rá a kolkhiszi fejedelem büszke lányának drámáját, a Trafóban bemutatott változat ugyanazt a Rakovszky Zsuzsa-féle fordítást vette alapul, amelyet most Eirik Stubo, aki a Nemzeti Gobbi Hilda Színpadára rendezte meg a Médeiát. Elképzelése kiválóan szemlélteti, hogy fölösleges erőltetetten aktualizálni ahhoz, hogy az ókori görög tragédia főhősében mindennapjaink megcsalt és elhagyott családanyáit lássuk viszont.
A norvég rendező nemhogy nem aktualizál, hanem egyenesen időtlenné teszi a Kr. e. 431-ben íródott klasszikust: az ősmítoszt úgy jeleníti meg a lecsupaszított térben, minimalista jelmezeket használva, hogy kizárólag a színészekre és a hangulatteremtésre koncentrál. Mindössze két pad alkotja a díszletet, egy óriási vetített fal a sötét tenger, mindent betemető hullámaival, előtte pedig magas erkélyrendszer.
A letisztult, sötét színpadra lép be a lelkileg kifosztott, megalázott Médeia (Szűcs Nelli), akinek a darab első perceiben a színfalak mögött hallottuk őrjöngését. Antréja után, közel másfél órai színpadi jelenlétében viszont a finom gesztusok, az arcjáték és a kitartott csönd lesznek eszközei. Ezekkel jut el a bosszút forraló sértett asszonytól a gyerekgyilkosság roncsoló lélekállapotáig.
A történet szerint Médeiát, a barbár kolkhiszi fejedelem büszke lányát kegyetlenül megalázza férje, Iaszón (Trill Zsolt), aki a fényesebbnek vélt jövőjéért a korinthoszi királylányt készül feleségül venni. Nem elég, hogy Médeiát elárulja a párja, az uralkodó, Kreon (Rátóti Zoltán) szemében is kellemetlen lesz jelenléte, ezért elbocsátja az országból.
Szűcs Nelli az utóbbi évek legnagyobb kihívást jelentő szerepének nevezte a főszereplő megformálását; az alakítás tétje, hogy meg tudja-e értetni, miként jut el Médeia a felfoghatatlan tettig. Cselekményszegény darabról van szó, minden „belül” zajlik, és Stubo visszafogott eszközökkel átitatott rendezése szisztematikusan végigviszi az érzelmi kiüresedés folyamatát. A gyilkossá váló anya az erkölcstelen világból való tudatos megmentővé válik, holott kezdetben, a gyilkosság kitervelésekor még a bosszúvágy hajtotta.