Cseke Péter rendezésében remekül váltakoznak a megrázó és a szórakoztató pillanatok. Ebben az esetben azért kiemelt jelentőségű a jó rendezői ritmusérzék, mert megfelelő pillanatokban nagy szükség van a nézőben felgyülemlő feszültség oldására, ebben Ákos érzelmeket erősítő, izgalmas, drámához írt szöveg nélküli zenéje nem kis segítségre van. Kőszegi Ákos, a címszereplő alakítása pedig díjat érdemel; nemcsak a nézők, hanem a szakma is sokat fog beszélni róla. Nem volt könnyű a helyzete, ugyanis nem csupán egy bolondot kell alakítania, hanem egy olyan, görög–latin műveltségű zsenit is egyszerre, aki megjátssza a bolondot, a nézőket pedig folyamatosan bizonytalanságban kellett tartania a tekintetben, hogy ő most harminc év megjátszás után ténylegesen megbolondult, vagy vissza tud térni a régi, normális életéhez, ha akar. Kőszegi Ákosnak sikerült az, ami a színjátszás legmagasabb foka: a nézőt az utolsó pillanatig képes bizonytalanságban tartani a saját elmeállapotát illetően.
– Tessenek minket békén hagyni! – hangzik el Bognár Gyöngyvér, a bolond élettársa szájából, akinek alakítása szintén említésre méltó. Önző világunkban nem is olyan könnyű megeleveníteni a feltétel nélküli szeretetet. Bognár Gyöngyvér olyan mélységes melegséggel simogatja meg az őt egyébként nem túl udvariasan elküldő bolondot, hogy azt jó szívvel vihet haza a néző az emlékezetében. A mondat pedig, miszerint jobb lenne, ha békén hagynák az embereket, az 1956-os forradalom és szabadságharc utáni megtorlás időszakára, illetve a kádári proletárdiktatúra idejére vonatkozik. A színdarab szerint ebben az időszakban ugyanis a KGB segítségével kimagasló műveltségű ügynököt képeztek ki hónapokon át arra, hogy teljes hitelességgel eljátssza az elmebeteget, aki a 301-es parcella körül lődörög, szidja a kommunistákat, miközben feladata szerint jelentenie kell a 301-es parcella látogatóiról. A bolondot ott felejti a kommunista rendszer harminc évre, és amikor a rendszerváltás után jönne némi kicsinyke számonkérés, hogy azért az emberkísérlet túlmegy minden határon, megjelenik Hegedűs Zoltán. Ő realisztikusan, nyersen és sokszor már-már félelmetes hitelességgel játssza el az ügynököket kiképző kommunista tisztet, akinél az ember attól fél, bármelyik pillanatban kiverheti a vele szemben álló fogát. Azért jelenik meg, hogy megpróbálja visszafordítani az addigi munkáját: bolondból normális embert akar faragni egy óra alatt a megszokott módszerekkel.