Azt mondják, és ezt a Guinness-rekordok könyve is alátámasztja, hogy a Deep Purple a világ leghangosabb rockzenekara. A kinyilatkoztatás óta sok víz lefolyt a Temzén, de a Dunán is; a fiúk megszelídültek, kissé meg is korosodtak, s talán rájöttek, hogy a színpadon mögöttük feltornyozott Marshall-erősítők és hangládák (amelyek korábban le is dőltek egy koncerten) tömkelege nélkül is lehet kiváló hangerőt, illetve hangminőséget produkálni.
Ennek megfelelően a Papp László Budapest Sportaréna színpada puritán képet mutat: Ian Paice-nek a jelek szerint dobdobogóra sincs szüksége (ettől még mindvégig roppant precízen és energikusan püföli a bőröket), a gitáralapok mennyisége pedig a fent említettekhez képest eléggé visszafogottnak tűnik. A főszerep tehát maximálisan a zenéé, a színes színpadi fények, illetve a háttérkivetítők a produkciót szolgálják. Tolakodásmentesen.

Fotó: Mirkó István
Az intróba valósággal berobban a Highway Star energiabombája. Amely most is, akár 1987 januárjában – amikor a Purple először járt Magyarországon, akkor még a vasfüggöny mögött – maga a jeges borzongás.
A múltidéző blokkban jó arányérzékkel – vagy épp nem bízzák a véletlenre – a hetvenes évek első felének sikeralbumairól, a Machine Headről, az In Rockról, illetve a Fireballról válogatnak, ahol az összes zenész kedvére kibontakozhat. Rögtön kiderül, vajon mi is a valamivel több mint fél évszázada színpadon álló csapat erőssége. Amely akkoriban – igaz, más felállással – iskolát teremtett.
A hard rock iskoláját, amelyet azóta is számtalan külföldi, illetve hazai formáció járt ki s talán él belőle ma is. A Deep Purple volt, amely a klasszikus zene elemeivel ötvözve meghonosította a Hammond-orgonát a rock műfajában. Az érdem az azóta elhunyt billentyűszsenié, John Lordé, akinek emléke előtt a Lazy című szerzeménnyel itt, Budapesten is tisztelegnek egykori zenésztársai.
Utódja, Don Airey semmivel sem kisebb egyéniség, illetve talentum; ízes, virtuóz billentyűszólóival mindvégig uralja a színpadot és a hangzást. Játéka, ha szerényebb hangszerparkkal és valamivel kevesebb szólóval is, Keith Emersont idézi.