„A szerelem olyan, mint egy régimódi tájkép: előtérben egy kis figura, a hölgy, akit szeretünk – és mögötte hegyek és folyók, gazdag, értelemteljes nagy tájék” – írja Szerb Antal A Pendragon-legendában. Mintha csak arról jósolna, ahogy őt és életművét látjuk majd halála után 75 évvel: előtérben egy kis figura, a szerző, akit szeretünk – és mögötte a gondosan fölépített, végletekig finomított gondolati táj. Fekete J. József Szerb Antal Naplójegyzeteiről írt recenziójában mutat rá: „A stilizált naplótól a stilizált művekig a stilizált emberen át vezet az út.” De említi még a napló kapcsán a külön-külön színekben ragyogó görög antikvitást, katolikus erényt, filozófiai tökélyt és a test démonának kisugárzását is.

Magyar zászló a világűrben: hazánk az elsők között küldött embert a csillagok közé
A Szélesvásznú történelem következő adása különleges alkalomból tér le megszokott útjáról: ezúttal nem egy magyar filmtörténeti klasszikusról beszélgetnek Szanyi Sarolta vendégei, hanem egy riportfilmről, amely az első magyar űrhajós, Farkas Bertalan pályafutását mutatja be.