Rekordszámú alkotás cserélt gazdát 2019-ben a műtárgypiacon

Forrás: MTI2020. 02. 20. 16:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Abszolút rekordot döntött 2019-ben a műtárgypiacon eladott képzőművészeti alkotások száma, ám az eladások értéke 14 százalékkal visszaesett az előző évihez képest az Artprice, a műtárgypiac vezető elemzőjének éves jelentése szerint.

Tavaly 550 ezer képzőművészeti műalkotást – festményt, szobrot, rajzot, fotót, metszetet, installációt – adtak el árverésen, szemben a 2018-ban jegyzett 539 ezerrel. Az aukciók árbevétele globálisan 13,3 milliárd dollárra rúgott. A műtárgyak ekkora forgalmára még soha nem volt példa az aukciósházakban.

Az eladások értéke a műtárgypiacon azonban 14 százalékkal visszaesett 2018-hoz képest, 15,5 milliárd dollárt tett ki globálisan.

A legnagyobb megugrást a francia műtárgypiacon jegyezték, az eladások értéke ott elérte a 827 millió dollárt, ami 18 százalékos növekedés volt az előző évhez képest.

A legnagyobb értékű, 2,6 milliárd dolláros forgalmat az Egyesült Államokban jegyezték, ez 22 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Ezt követi Kína 4,1 milliárd dollárral, ami kilenc százalékos csökkenést jelentett és az Egyesült Királyság 2,2 milliárd dollárral, ahol 21 százalékos volt a csökkenés.

Ezen három műkereskedő nagyhatalom piacain adták el az alkotások 82 százalékát.

Európában Nagy-Britannia és Franciaország után Németország műtárgypiaca forgalmazott értékben a legtöbbet, 268 millió dollárt, utána következik Olaszország 207 millió és Svájc 110 millió dollárral.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.