A test, valamint a testábrázolás problematikája a képzőművészet egyik örök témája, hiszen a test mibenlétét, megragadhatóságát kutató kíváncsiság kezdettől fogva ott munkál a művészekben. De az ember mint létbe vetett, önmagát kereső, önreflektív biológiai entitás vizuális megjelenítése egyszersmind túl is mutathat a test két- vagy háromdimenziós, valósághű vagy elvonatkoztató leképezésén, ábrázolása kiapadhatatlan kútforrása a lelki folyamatok és a testhez való viszonyunk megértésének. Könyv Kata Barcsay-díjas festőművész Óbudán kiállított munkái is ez utóbbiakhoz nyújtanak támpontokat. Habár változatos anyaghasználat, különféle médiumok együttes jelenléte jellemzi a tárlatot, a test(rész)ábrázolások, test indukálta képzettársítások és vizuális kísérletek közös gondolatiságot hordoznak magukban. Könyv Kata művészetében a 2010-es évek derekán kezdett fokozottan hangsúlyossá válni az emberi test ábrázolása, és a kiállítás legmarkánsabb része, a művész által puha képeknek nevezett sorozat több darabjának megszületése is ekkorra tehető. Ezek bútorlapra kasírozott, szivaccsal kitömött mikroplüssre festett felnagyított testrészletek, melyek közt akadnak ugyan kisebbek is, de némelyik eléri a 40×120 cm-es méretet. Egy beharapott női ajak, egy behunyt szem és az azt körülölelő ráncok vagy a pohos hasba markoló festett körmű ujjak és más gesztusok ilyen módon történő kimerevítése különösen érdekes.
Irodalmi csemegék a Báthory téka könyvbemutatóján
Újabb öt különleges kötetet mutatnak be a Józsa Judit Galériában.