A Wekerlei Társaskör Egyesület galériájában alig egy hétig volt látható Jakatics-Szabó Veronika festőnő Gyerkőcök című kiállítása, mivel a koronavírus-járvány miatti óvintézkedések során a kiállítóhelyet ideiglenesen bezárták. Egyelőre bizonytalan a tárlat további sorsa. A művész elmondja: reméli, a kiállítás a galéria egyelőre bizonytalan időben történő újraindítása után legalább egy hónapig látogatható lesz, hiszen a bezárás óta számos érdeklődő jelezte, hogy szeretné azt megnézni.

A tárlat mintegy folytatása az alkotó azon korszakának, melyben a gyermekek – főleg kisgyermekek – kaptak főszerepet. Ezek a kicsik rendre egy nyomasztóan zárt, urbánus környezetben bukkannak fel. Bábuszerű ábrázolásuk, plakát-világra hajazó környezetük az 1930-as, 50-es évek formavilágát tükrözi. A gyerekek merev, behelyettesíthető, kicsit szögletes alakjai hozzájárulnak az elidegenített létforma kifejezéséhez is. (Még szókimondóbb a művész 2013-as, Fatal error című munkája, ahol fürdőruhás gyermekek rögzülnek egy csocsóasztal rúdjaira.) A gyerekmotívumok már saját gyermekeinek születése előtt is érdekelték. Most, hogy van két gyermeke, még többet jelent számára a gyermekvilág – új alkotásai az anyaság megélt mindennapjait, pillanatait idézik, a gyermekeihez fűződő különleges kapcsolatot és harmóniát is megjelenítik.
Más méltatói is észrevették, hogy műveinek motívumvilága úgy is leírható, mint a szocreál és a pop-art egyfajta keveréke. E két hatásról elmondja: a szocreál formanyelve, képi világa – természetesen reflektíven, posztmodern módon idézőjelbe téve – nem teljesen idegen számára, olvasmányélményeiből is ismerős világnak érzi. Gyermekként megélt egy rövid időt a rendszerváltás előtti korból, emlékként őrzi a kor lenyomatát. Ráadásul e korszakból szerinte „a magyar társadalomra sok olyan dolog jellemző maradt, ami a múlt rendszerben a társadalmi valóság része volt, visszaköszönnek társadalmi, szociológiai vonatkozások, amik nem változtak. Itt az emberek hozzáállására is gondolok. A másik a fogyasztói társadalom, az pedig a pop-arttal állítható nagyon jól párhuzamba”. A társadalmi vonatkozások mellett figyelemre méltó az alkotó mítoszteremtő ereje. Több képén visszatérő motívum a háztető, például az egyenkék ruhában, alvó állapotban egy város házaira érkező ejtőernyősök hada.