A halszemoptika groteszkjével csúsztatott és tágított, kihalt utcák, terek, nagyvárosok furcsa, átmeneti mozdulatlansága. A kamera persze mozog, idegesen, kapkodón, és ettől mozog a város is, csak nem megszokott, lüktető módján, hisz nincs ott senki és semmi, amitől lüktethetne. Mintha inkább inogna az egész. Az olykor megsokszorozott és sokszor fölpörgetett képekben persze ott feszül az emlékezés megsokszorozásának és fölpörgetésének vágya is – hogy ez az érzés mit is jelent napjainkban, olvasóink fantáziájára bízom.

Magyar zászló a világűrben: hazánk az elsők között küldött embert a csillagok közé
A Szélesvásznú történelem következő adása különleges alkalomból tér le megszokott útjáról: ezúttal nem egy magyar filmtörténeti klasszikusról beszélgetnek Szanyi Sarolta vendégei, hanem egy riportfilmről, amely az első magyar űrhajós, Farkas Bertalan pályafutását mutatja be.