– Régizenét művelő, népzenét kedvelő közegben cseperedtem fel. Egy ilyen környezet a közvetlen, lélekemelő, őszinte és eleven zene iránti igény alapköveit rakta le bennem. A középkori és reneszánsz zenei hangzások iránti szeretetem megmaradt a mai napig. Zongorán kezdtem zenét tanulni, mint sokan. Majd hamar kezembe került a pengetős koboz, amely a zongorához képest egy teljesen más hangzás- és formavilág. Tetszett. Az ősiséget, egyszerűséget, a históriás énekmondók világát idéző kobozt mégsem éreztem egy idő után elégségesnek arra, hogy kifejezzem azt, ami bennem megszületik. A koboznak megvannak a technikai korlátai, amelynek az egyes részeit lassan le lehet ugyan bontogatni (tapasztalatom szerint Fábri Géza ennek a bontogatásnak az élő mestere), de végül más, hozzá hasonló hangszerben találtam meg azt, amit kerestem. 2000 nyarán kaptam egy lemezt (Jan Garbarek, Anouar Brahem, Shaukat Hussain: Madar), és azonnal a hatása alá kerültem. Anouar Brahem Franciaországban élő tunéziai údművész, az arab lant mestere (az arab vagy mór lant az európai lantok őse). Az ő világát hallva határoztam el, hogy údon fogok tanulni. Itthon akkoriban nem lehetett kapni ilyen hangszert, egy apróhirdetésen keresztül szereztem meg első lantomat, egy bazári, borzalmas hangú instrumentumot. Mégis madarat lehetett volna velem fogatni, mikor magamhoz szorítottam. Tanárom nem volt, döcögve bontakozott ki a szerelem. Igyekeztem másolni a lemezeken hallottakat, de eleinte ez nem sokra vezetett. Évekig jártam egy bécsi lemezboltba arab lantos CD-kért, amilyeneket itthon akkor nem forgalmaztak. 2006-ban és 2007-ben is jártam Törökországban. Egyik, több hónapos utamon kaptam vissza egy olyan emléket, lélekrészt, ami hozzásegített, hogy gyakorlatban is eljussak a keresett zenei kifejezés felé. Első utam során eljutottam a szír határ mellett fekvő ősi városig, Harránig. Ismerősnek tűnt. Ez az utazás mindenképpen válaszutat jelent az életvonalamon.