Juhász Róza rendezése felhívja a figyelmet arra, hogy a lelki élet nem tud független lenni attól, hogy ki milyen életmódot folytat. A testi örömök kínzó vágya miatt a családját örökre elhagyó anya ugyanis senkit nem tud szeretni. Nagyváradi Erzsébet éppen elegendő drámai felhanggal hozza a saját poklában tobzódó, önmagát boldogtalanságra ítélő asszonyt, akit minél hamarabb el is felejtene a néző, csakhogy nem lehet. Ugyanis körötte forognak az események, hiába tagadja meg gyermekeit, hiába taszítja el férjét és egy boldog, hagyományos családi élet reményét, felelőtlen viselkedése nemcsak őt teszi tönkre, hanem a következő generációt is.
Fontos üzenete a színdarabnak, hogy azért kell felelősségteljes életet élni, mert az ember nemcsak a saját életét teszi tönkre, ha a földi poklot választja, a lelki élet helyett a testi örömök, a materiális javak hajszolását, hanem a gyermekeiét is. Érdekes megoldása a színdarabnak, hogy hangsúlyosan az anya ellenpontjává teszi Bánovits Vivianne által komoly beleéléssel alakított fiatal lány figuráját, aki először a jófiú Aron, majd a rosszfiú Caleb iránt érez gyöngéd érzelmeket. Viszont mindkét fiúval folyamatosan foglalkozik, a másik emberről való gondoskodás érzésével, a szeretet képességével rendelkezik, életenergiáit építkezésre használja.
Steinbeck regénye Káin és Ábel történetének modern változata, a színdarabban is nagyon hangsúlyos, hogy meg kell tanulnia az embernek – esetünkben a Perjés János által szelíddé és hétköznapivá faragott apának –, hogyan kell jól szeretni. Itt ugyanis arról van szó, és rengeteg család küzd hasonló problémával, hogy az apa csak azt a gyermekét dicséri, aki azt csinálja az életben, amit ő kitalált neki. Aki nem azon az úton jár, azt elutasítja. A színdarabban Gaál Dániel jól hozza a jófiút, aki viszont egyáltalán nem tud boldog lenni az atyai életprogram megvalósítása közben.

Fotó: Spirit Színház
De az igazi főszereplő Orth Péter lett, aki a rosszfiú szerepében egészen különlegeset alkot a színpadon. Egyrészt feledhetetlen a szenvedélyes és szomorú nézése, másrészt igencsak jól adja elő azt, hogy a férfiak is éreznek, van lelkük, de teljesen fölösleges erről folyamatosan diskurzust tartani, mert nemhogy jobb lenne bármi is az életben a kibeszéléstől, hanem kifejezetten rosszabb lesz minden. Régi igazság ez: egy férfi nem nyafog. Orth Péter nem is veszi nyafogósra a figurát.