Micheál Richardson vérében ott folydogál a filmtörténelem maga. A felvett név ne tévesszen meg senkit, Liam Neeson fiáról van szó, csak hát egyetlen fiú sem akar az apa árnyékában maradni, ezért a Neeson fiú még mélyebb gyökerekig nyúlt vissza, amikor felvette a Richardson nevet. Ám hogy konkrétan kire gondolt, kit tekintett színészi kvalitásai révén példaképének, azt nem lehet tudni. Richardson volt ugyanis az édesanyja, Natasha Richardson színésznő, de sokkal híresebb színésznő volt a nagymamája, Vanessa Redgrave, aki Michelangelo Antonioni Nagyítás című 1966-os filmje révén korának egyik szexszimbóluma is lett.
Anyai nagyapja filmrendező volt, Tony Richardson, aki az 1958-as Dühöngő ifjúság és az 1962-es A hosszútávfutó magányossága című filmekkel beírta magát a filmtörténetbe, méghozzá a modern film megszületésének fejezetébe, amely az új hullámok koráról szólt, persze az angoloknál speciális neve volt, úgy hívták, hogy free cinema. A nagynéni, Joely Richardson is színésznő volt, temérdek filmben játszott, ha máshonnan nem, az 1993-as Lady Chatterley szeretője című film ellenállhatatlan kisugárzású címszereplőjeként ismerhetik a nézők. A dédnagypapa is színész volt, Michael Redgrave, aki például Alfred Hitchcock 1938-as Londoni randevújából lehet ismerős.

Fotó: Big Bang Media
A Made in Italy arról szól, hogy egy apának és a fiának szembe kell néznie azzal, hogy nem dolgozták fel a fiú szemszögéből az anya, az apa szemszögéből a feleség halálát. Szőnyeg alá sepertek mindent, aztán évekig nem beszéltek róla. De a csodás Toszkánában lévő nyaraló felújításának kalandja, ahol fiatal éveiket töltötték, egy hosszabb összezártság időszaka elhozza a fordulatot, kénytelenek beszélni egymással komolyabb dolgokról is. Egészen biztosan nem véletlen, hogy éppen Liam Neeson és fia játssza a film főszerepét, ők ugyanis a valóságban is megéltek hasonlót. Tizenegy évvel korábban halt meg Natasha Richardson, Liam Neeson felesége, fiainak édesanyja egy síbalesetben.
A film érdekessége az, hogyha valamilyen szerepre nem alkalmas Liam Neeson, akkor ez az a szerep. Hogy miért működik mégis remekül a film, az valószínűleg James D’Arcy filmrendezőnek köszönhető, aki, mielőtt rendezésre adta a fejét, temérdek filmben volt színész, tehát a színészetről is igencsak mély benyomással rendelkezik. Ezért is tudta jól, hogy Liam Neesont békén kell hagyni, és csinálni kell egy olyan filmet, amelyben a férfienergia dominál. A férfiak ugyanis nehezen veszik rá magukat, hogy a számukra igazán fontos dolgokról beszéljenek. Ha ráveszik magukat, akkor minél előbb ki szeretnének kerülni a kínos szituációból, aztán ha ez lehetséges, soha többet nem hozzák fel a témát az életben. Ezért is teljesen máshogy néz ki az a film, amely egy apa-fiú kapcsolatról szól, mint mikor az anyának és lányának kell megbeszélnie ezeregy dolgot, hogy még gördülékenyebben menjen tovább az élet.