Túl azon, hogy egy mesteri szonettkoszorúval indul a kötet, a formaművész szerző szinte minden versformában kipróbálja magát, és ragyogóan teljesít: úgy játékos, hogy közben mélységesen intellektuális, úgy reflektál korunk problémáira, hogy közben az egyes ember tragédiái és (olykor) halálfélelme is – mélységeikben! – megmutatkoznak: „Fáradt volt, rohangált hetvenhét évet / csikorgó sínen önrontó üzemben, / szinte leroskadt az áramszünetben / (utasa is kiszállt vezetőjével), // majd csapot, papot, zörgő öregséget / is hátrahagyva hirtelen meglódult / tán réges-rég kisiklott álma végett, / hol virágpor száll légbe, s kanyargó út // alatt évszázados ködökbe málló, / zsebes zsebébe elmerülő város, / nem érzett súlyt se, mit vasidő ráró, // csak csilingelő, semmivel határos / könnyűséget, mely tornyok fölé rántja, / hol ütköző nincs, tiltó jelzőlámpa”, áll például az Elszabadult villamos című szonettban. Vagy éppenséggel: „Az ember életútjának végén sötét erdőbe / érve tépkedi a fűszálakat, hétfő, kedd, / évek, évtizedek levelét, egyenként / simítja tenyerébe, áldott legyen az örök / susogásod, te smaragdzöld árnyalataiból / rubinba játszó, barna avarba foszladozó, / sárba süppedő, porszemként repülő lét” (Esküvő egy másik bolygón).