Hungária. Eredeti szóhasználatban, amúgy félig angolosan: Hungaria. (A továbbiakban maradjunk az ékezet nélküli formulánál). Ha hozzátesszük, hogy zenekar, vagy lánykori nevén – ahogyan a hatvanas-hetvenes években nevezték a formációkat – együttes, az átlag zenerajongónak azonnal a rock and roll ugrik be. Vagyis matematikai képletben a Hungaria = magyar rock and roll. Ami nagyjából stimmel, ám ettől azért többről van szó.
Visszanyúlva a hatvanas évek eleji kezdetekhez, amikor néhány Szent István parki tini srác (korabeli kifejezéssel élve jampec, vagy jampi) csoportba verődve múlatja az időt, a foci mellett ugyan mi másról is értekezhetnének, mint a Radio Luxembourg-ön hallható aktuális nyugati zenéről, no meg a kiscsajokról. És persze saját zenekar alapításáról. Amellyel, álmokat szövögetve, talán eljuthatnak a televíziós Ki Mit Tud-vetélkedőig, majd még merészebb álmaikban egészen az országos ismertségig. Hogy mindez megvalósult, az Fenyő Miklósnak, mint vezéregyéniségnek, valamint lelkes, kitartó barátainak, zenésztársainak köszönhető, akik nem ismerik a lehetetlent. Hogy aztán a Sztár nevezetű amatőr együttesből kinőve a Helikonon, illetve Syconoron keresztül eljussanak a végkifejletig, azaz a Hungariáig, s vele a ’68-as Ki Mit Tud-ig. Még azután a táncdalfesztiválokig.
A rock and roll, mint zenei kifejezési forma, stílusirányzat (amelyet Fenyő „csempészett” haza a messzi USA-ból, ahová még kamasz fiúként szüleivel vette a Sors) persze már akkoriban is ott bujkált a fiatal beatzenekar korai produktumaiban, lásd: Csavard fel a szőnyeget, Koncert a Marson, Hej rolli, rolli, és még sorolhatnánk. Ám a „nagy durranásig” a zenei szamárlétra végigkapaszkodására ítéltettek. Mondjuk, nem árt, ha azt a bizonyos lajtorját fokonként mássza meg az arra vállalkozó, és nem hidraulikus lift repíti szinte azonnal a csúcsra… Hisz’ teher alatt nő a pálma. Arra a bizonyos pálmára, vagy inkább a színpadi díszletként szolgáló pálmafákra azonban az 1980-as áttörésig, valamint a ’81-es táncdalfesztiválig (Limbo hintó) kellett várakoznia a Hungariának. Persze a szükséges, vagy épp fájdalmas tagcserékkel, stílusváltásokkal és a vele járó emberi-zenei megpróbáltatásokkal tarkítva. Ma már viszonylag kevesen emlékeznek arra, hogy a Fenyő-Barta Tamás-Sipos Péter-Csomós Péter-Tóth József-féle felállás két nagyszerű lemezalbumot eredményezett, amelyen a gitáralapú rock és a rhythm and blues jegyei mellett nyomokban már megjelenik saját kreálmányuk, a rolli-rock. Annak ellenére, hogy a banda az akkor friss, keményvonalas zenei irányzatban nem futhatta ki magát, ebben is maradandót alkotott. Olyannyira, hogy a fenti összeállítású formáció pályafutásának első csúcspontjaként vonult be a rocktörténelembe. Mindazonáltal kétségtelen, hogy a zenekar igazi, átütő sikerét 1980 és ’82 között az „új” (értsd, hazánkban addig sosemvolt) zenei stílus, a rock and roll hazai megteremtése hozta el, divattrendet, sőt egyfajta életérzést teremtve. A titokról Majnik lényegre törően lebbenti fel a fátylat: „A Hungaria úgy nosztalgiázott, hogy azt a lehető legdivatosabb rockkal fejelte meg”.