Ha van valaki, akinek a személyében és művészetének nagyságában és egyetemességében mindenki egyetért (persze nem volt ez mindig így, a relativizálástól az ócsárlásig minden poklot megjárt az életmű recepciója), akkor az Madách Imre és főműve, Az ember tragédiája. Kifinomult ínyenceknek, vásott ínyű műélvezőknek is örömöt szerez minden sora, és persze sokan tudják, hogy az érdem közös Arany Jánoséval, aki például a következő ikonikus sorokat igazította véglegesre: „Be van fejezve a nagy mű, igen. / A gép forog, az alkotó pihen. / Év-milliókig eljár tengelyén, / Míg egy kerékfogát ujítni kell.” (Az eredeti verzió így hangzott: „Be van fejezve a nagy mű, igen. / S úgy össze vág minden, hogy azt hiszem / Év-milliókig szépen el forog / Míg egy kerékfogát ujítni kell”, de Arany Jánosnak nem tetszett ez a verzió, mint azt Török Lajos írásából megtudjuk: „Aranynak a madáchi változat nem tetszett, ugyanis – ahogy arról neki írott levelében beszámol – az Úr itt önelégültnek és komikusnak tűnik. Miféle Teremtő ő – kérdezhetnénk –, ha az általa teremtettek időtállóságában maga is csak hinni képes? Arany blaszfémiának érzékelhette a kérdéses részt, ezért megváltoztatta: első személyű vallomásból személytelen kinyilatkoztatássá transzformálta.”)
A magyarok kedvenc dokumentumfilmje visszaköltözik a moziba
A Lurdy mozi mától újra műsorra tűzte az vízilabdázók sikereit bemutató dokumentumfilmet, A nemzet aranyait, melynek csapata már a tévésorozaton dolgozik a Nemzeti Filmintézet támogatásával.