A maga sajátos módján Hobo is megemlékezett a karácsonyról több alkalommal is. Még a rendszerváltás előtt, 1987-ben – annak ellenére, hogy ezt megelőzően hét évvel korábban még az állambiztonság szoros felügyelete alatt tartották őket, és a hatalom minden erejével azon volt, hogy kettejük párosa sehol ne léphessen fel – kiadhatott egy lemezt Allen Ginsberggel, stílszerűen Üvöltés címmel. Ennek tudatában különösen találóan hangzik a Jöjj vissza, karácsony! című dalban az a két sor, hogy „Mondd meg poloska úrnak / Jobb, ha a hallban marad”, egyúttal csodálkoznivaló, hogy ezt az MHV lehallgató bizottsága, ami a házi cenzúra szerepét töltötte be az ekkor már nem is létező sanzonbizottság helyett, illetve után, engedte felvenni. Ennek a nótának természetesen megvolt már a maga előzménye az amerikai művész életművében. A Budapesten rögzített zeneműben gyermekkórus és fúvósok egyszerre támasztják alá azt a kérést az ünneptől, hogy tisztítsa meg az emberek életét. „Miszter Mikulás” és a történelmi rénszarvas is feltűnik, miközben a cenzúra újbóli slendriánságán csodálkozhatunk, amikor azt hallgatjuk, hogy „Ne szedj túl vad szereket!”. Mindenesetre New York fizikai és lelki szennyezettsége tűnik szemünk elé, és ha fontolóra vesszük, hogy ezáltal az átkos imperializmust kritizálták, megérthetjük, miért engedte mégis a hatalom ezt a számot kiadni. A Hobo Blues Band aztán a rendszerváltás után is előrukkolt egy szintén nem hagyományos karácsonyi számmal a Férfibánat című 1992-es lemezén. Az erősebb nem nőkkel kapcsolatos összes keservét tematikusan összegyűjtő albumon – ami Hobo pályáján nem tartozik a kiugróan sikeres lemezek közé, pedig van rajta néhány könnyen énekelhető szám – rögtön a második darab a Karácsonyi üdvözlet, aminek négyperces időtartamából kettő az elején azzal telik el, hogy az akusztikus gitár monoton módon ismételget egy primitív akkordsort, és arra a másik gitár bluesos szólót játszik, majd a suttogós Hobo is hallatja a hangját, pianoban kántálva. A dal arról szól, hogy egy férfi minden évben kap egy nőtől képeslapot karácsonyra, amelyben megvádolja azzal, hogy áltatta a szerelmével, pedig a férfi „otthont nem, csak menedéket kért” tőle. Miután a félreértésen alapuló „kapcsolatból” kilépett az ember, megátkozta a hölgy, és azóta is folyamatosan emlékezteti valós vagy vélt ígéreteire minden karácsonykor azzal a képeslapra írt két szóval, hogy „bűnös vagy” (pedig férfi ágyában már más nő alszik a dal szerint). Ezt a végén jó párszor elismételgeti Hobo, ami még erőteljesebbé teszi a zene egyszerűségét, és persze hangsúlyozza, hogy ez mennyire kellemetlen a címzettnek.