A kötet egyenes folytatása a 2017-ben megjelent Beatinterjúk I. kötetnek, a Dogs, a Meteor, a Sámson, a Ferm és a Metro együttesek kevésbé előtérben lévő, ámde a magyar pop-rock történetében kicsit is jártas érdeklődőknek ismerős egykorvolt zenészeivel készített interjút a szerző.
Zorba, a testőr
A Dogsban énekelt Demjén Ferenc is, bátyjával, Demjén Istvánnal, akit a rockberkekben csak Százlábúnak becéztek nagy testmagassága miatt. Vele is készített Bálint Csaba interjút, amiből megtudhatjuk, hogy a Dogs-nak a Számum nevű együttes tekinthető az elődzenekarának, ebben már énekelt és játszott mindkét Demjén fivér. A Dogsnak rádiófelvétele ugyan nem, de négyszámos kislemeze és egy további kislemeze jelent meg, tehát hagytak nyomot maguk után. A nagy példaképnek számító angolszász együttesek is felmerülnek a könyvbéli beszélgetés során, melyben megemlíti Demjén István, hogy amikor a Nashville Teens másodszor járt Magyarországon, a Royal Szálló éttermében találkoztak velük, valamint a Traffic tagjai, miután végeztek a kisstadionbeli koncertjükkel, lementek a Balatonra, és ott velük is összefutottak. A Balatonon a Dogs a Liversinggel a Beloiannisz görög kommunistáról elnevezett hajón zenélt – ez aztán emblematikussá vált a későbbiekben a Kádár-rendszerben –, ahol megjelentek a Traffic tagjai, megittak néhány üveg whiskey-t és jól érezték magukat, az italok mellett nem utolsó sorban a jó zene hatására. Itt esett meg az a furcsaság is a Dogsszal, hogy a hajón lévő matrózok megelégelték a nagy hangerőt, és a gépházból addig-addig csavargatták az elektromos feszültség gombjait, míg az összes erősítőjük tönkrement, amit nem kis erő- és pénzbefektetéssel állítottak össze addigra, úgyhogy teljesen elölről kellett kezdeniük a hangerőpark építkezését. A sors furcsa fintora, hogy egy Zorba nevű görög származású srác volt a testőrük és roadjuk egyben, aki éppen egy görög nevű hajón nem tudott segíteni a helyzeten.
A Kádár-rendszer diszkrét bája
A zenekari összetételeknek a hatvanas években (is) sokszor szövevényes hálója volt, aki egy együttesben megfordult, az idővel hozhatta-vihette magával az egyik vagy másik emberét is, de ez akkoriban megszokott volt, hiszen a katonaság, a családalapítás, a disszidálások és a megélhetési gondok mind-mind aprították a honi zenészek táborát. A Dogsból például a Demjén-testvérek átmentek a Liversingbe, ahol a nagy hírű Szendrődi Zsolt gitározott és Merczel András dobolt, de Demjén István végül itt hagyta abba ezt a – ahogy ő fogalmazott – cigányéletet, mert már a feleségével sem tudta tartani a kapcsolatot, magnókazettákon üzengettek egymásnak. A Dogsnak a táncdalénekeseket kutyakötelességük volt kísérni, ha az Országos Rendező Iroda (ORI) által szervezett turnékra akartak menni, így lehettek egy színpadon mások mellett Hollós Ilonával is, aki a slágergyáros Bágya András felesége volt egy darabig, de állandó vendégük volt Zalatnay Sarolta is. A Kádár-rendszer diszkrét bája egyebek mellett abban is megnyilvánult, hogy a gumigyári klubjukban, ahol a törzshelyük volt, az igazgató, a KISZ-titkár és az együttes úgynevezett gebinbe vette ki a helyiséget, és a saját szakállukra szedték a belépőjegyet és árusították az italokat bérleti díj fejében. Ez akkoriban még nem volt teljesen szabályos (a későbbiekben ezt legálissá tették), de megoldották „okosban”, ahogy mostanában mondani szokták. Itt elszabadult a pokol: a helyi szervezők nem tudtak urai lenni a helyzetnek, és a szöges ellentéte valósult meg annak, mint amit a kádári–aczéli kultúrpolitika elvárt az akkori fiataloktól: szinte elvárttá vált szakadt ruhában jönni, akin öltöny vagy nyakkendő volt, azokról társai letépték az elegáns ruhát, a rendezők pedig nem avatkoztak közbe. Ez volt az igazi lázadás a rendszer ellen, mint ahogy a fiatalok egy csoportja az egyik koncertjükön polgárpukkasztásból mákos tésztát evett egy hegedűtokból, mások az ablakokon akartak beszökni, de észrevették őket. Nagy balhé azonban itt nem kerekedett, mindössze egy szék tört össze, a rendőrség ennek ellenére a hazafelé induló fiatalokat sorban igazoltatta.