Zoránéknak persze a felszínen is óhatatlanul figyelembe kellett venniük a realitásokat: a Metro Klub vezetősége 1960-ban a fővárosi tanács népművelési osztályának írott levelében arról tájékoztatta az illetékeseket, hogy számukra csakis az MSZMP kulturális irányelvei a mérvadók, ezért a programjaikat alakító kulturális bizottságukban kizárólag mozgalmi múltú elvtársak kapnak helyet. Bármilyen képzettek is voltak azonban ideológiailag az apparatcsikok, nem tudták megoldani a klubnak azt a problémáját, hogy állandó jelleggel több százan rekedtek kívül a Metro-koncertekről. Ez konfliktushelyzetet teremtett, jó néhány alkalommal tömegverekedés alakult ki, ám a rendőrség mindig közbelépett, a rendbontók hangadóit pedig beszállították a legközelebbi őrsre. Mindezek a tumultuózus jelenetek azért alakulhattak ki, mert Zorán elmondása szerint ezerkétszáz klubtagságit adtak ki, miközben a Metro Klubba legfeljebb ötszázan tudtak bezsúfolódni. Itt ők voltak a házigazdák, szombatonként és vasárnaponként egy kicsit még a vendéglátós műfaj szokásrendjéhez igazodva szünetekkel tarkított fellépéseik voltak, négyszer negyvenöt percet zenéltek. A KISZ KB kulturális osztálya ismerve ezeket a körülményeket egy 1969-es összefoglaló munkájában megfogalmazta kritikáját az Illés, a Metro és az Omega klubjaival szemben, amelyek szerintük nem feleltek meg az ifjúsági klub szocialista elvárásainak. Úgy látták jónak, hogy éppen ezért klubvezető táborokat szerveznek, ahol jól felvilágosítják majd az illetékeseket, hogy mihez tartsák magukat. Ezek a próbálkozások is kudarcba fulladtak, a slendrián diktatúra magára hagyta ezeket a kurzusokat, amelyek így jórészt tivornyákba fulladtak. A magyar rockzene pedig enélkül is szárba szökkent, még akkor is, ha Magyarországot a Metro egyik oszlopos tagja, Frenreisz Károly egyik nyilatkozatában mindig is operettországnak és a csárdáskirálynők hazájának tartotta. Ahogy mondta, a metrós korszakában ezért is születhetett néhány olyan dal, mint a Citromízű banán vagy az Ülök egy rózsaszínű kádban. De akárhogy is nézzük, a Metro együttesnek ezek a scherzói is hozzátartoznak ma már a magyar rocktörténelemhez.