A Dohány utcában, ahol a Metro együttes legendássá vált klubja volt, nem csak citromízű banánt lehetett kapni, hanem sok olyan szerzeményüket is lehetett hallgatni, amelyek több évvel megelőzték a hazai trendeket, és példát mutattak a többi csapatnak.
Mégsem elég simulékony zene?
Az Illés–Metro–Omega „szentháromságban” talán a legsimulékonyabb stílust játszó Metrónak volt a legkevesebb balhéja, noha a kezdet kezdetén pályatársaihoz hasonlóan időnként megjárta a hadak útját. A Luxembourg és a Szabad Európa Rádiók pártállamilag jelentősen zavart adásainak megnehezített hallgatása eredményeként jó néhány nyugati slágert sikerült lekoppintaniuk a Shadows, Roy Orbison, a Ventures és Duane Eddy repertoárjából, ami iskolának sem volt utolsó, a hazai rajongók pedig megőrültek ezekre a számokra. Nem csoda, hiszen ezeket addig csak becsempészett lemezeken vagy kétes minőségű hangszalagokon hallhatták, a Metro megjelenésével azonban immáron Zoránék előadásában jó hangulatú bulikon is. Közben a hatvanas évek elején a bitófák árnyékában az Országos Szórakoztatózenei Központ (OSZK) első hallásra némiképp veszélytelenebb feladatot kapott a pártközponttól: a mintegy tíz-tizenegyezer nem vagy alig foglalkoztatott könnyűzenész működési engedélyét kellett felülvizsgálnia, alkalmasint ezeket be kellett vonnia, illetve a vizsgaengedélyek kiadását kellett megszigorítania. Ennek jegyében a dokumentumok szerint Zoránnak sem adtak működési engedélyt gitárra első nekifutásra, bár a Metro Klub népszerűsége valószínűleg közrejátszhatott abban, hogy rövidesen mégis megkapta.
Ez azonban nem tévesztette meg Kurcz Györgyöt, aki akkoriban Budapest Főváros Tanácsa Végrehajtó Bizottságának művelődésügyi főosztályvezető-helyetteseként kijelentette, hogy noha a fiatalok rendkívüli módon érdeklődnek a tánczene iránt, a zenekarok színvonala nem mindig kielégítő. Kritikusan azt is megjegyezte, hogy azért hallgatnak olyan sokan külföldi adókat a fiatalok közül, mert a hazai kínálat nem elégíti ki őket. A népszerű beatmozgalom hazai képviselőiről, köztük a Metro együttesről is amatőr tánczenekarként szólt, mint akik zeneileg teljesen képzetlenek, mert a klasszikus tánczenei műfajokat nem játsszák, csak rock and rollt. Éppen ezért úgy határoztak, hogy 1964 őszétől az OSZK vezetésével továbbképzik őket, ám ennek a legemblematikusabb beatzenekarok közé tartozó Metro is ellenállt, amit betudhatunk a Kádár-rendszer döntéshozói mechanizmusa következetlenségének vagy a beatzenekarok közmondásos lavírozási képességének is.