Az ORI-nál 1959. augusztus–októberben végzett művelődésügyi minisztériumi revízió, amiről Aczél György is kapott jelentést 1959 novemberében, megállapította, hogy a párt művelődéspolitikai irányelvei szilárdan érvényesültek az ORI munkájában, de nem vittek elég produkciót a munkáslakta peremkerületekbe, különösen Újpest, Kispest és Pesterzsébet tekintetében voltak szerintük nagy hiányosságok. Nem kis megelégedettséggel és rosszindulattal nyugtázták, hogy a dzsessz előretörése megszűnt, a Holéczy együttes például Beremenden száznyolc fős közönség előtt lépett fel, ami kalkulációjuk alapján 5340 forint ráfizetést jelentett. A falusi tánczenés mulatságok száma viszont megnőtt, amit nemigen tartottak jó tendenciának, mert az irodalmi estjeik rovására ment. Szerintük jó néhány tánczenei program deficites volt, a Wenneberg nevű német tánczenekar koncertje például tizenegyből tíz alkalommal, bár gyaníthatjuk, hogy nem volt ennyire rossz a helyzet, mindössze negatív színben igyekeztek feltüntetni ezt a stílust. A könnyűzenei koncertekre jellemző volt a jelentés szerint a szervezetlenség: a Szól a jazz című győri előadásra állítólag próba nélkül mentek el a művészek. Nem tudni, hogy ezt az információt vajon honnan vette a revizor, illetve mennyire volt kompetens megállapítani, hogy a dzsesszben hány próba kell a fellépéshez. Valószínűleg abból vonta le ezt a következtetést, hogy a dzsesszkoncerteken megszokott módon az egyik zenész súgott valamit a másiknak koncert közben, holott ennek a zeneszolgáltatás színvonala szempontjából valószínűleg nem sok jelentősége volt.