Még a pártállam vezetői is belátták, hogy a magyar muzsikusok külföldre juttatását nem szerencsés, mondhatni lehetetlen íróasztal mellől, levelezéssel végezni, márpedig a Művelődésügyi Minisztérium alkalmazottai kezdetben így látták el ezt a számukra idegen, nem is szívesen végzett munkát, amihez ráadásul nemigen értettek. Az impresszáláshoz, ahogy akkoriban a menedzselést hívták, nem is sokan konyítottak, hiszen erre nem szakosodott semmiféle iskolai képzés, de abban minden érintett megegyezett, hogy minél előbb meg akarta szedni magát belőle, ebben pedig az állam rossz példával az élen járt. Mindenféle különösebb erőfeszítés nélkül leszedték ugyanis a sápot a zenészekről, akiknek tíz százalék jutalékot akkor is ki kellett pengetni az Interkoncert kasszájába a bevételeik után,
ha történetesen az állami monopolcégnek semmi köze nem volt a kiküldetésükhöz, mindössze annyi, hogy kegyesen engedélyezte kiutazásukat és a fellépéseiket.
Terebélyes és lassú hivatali ügyintézés
Ennek a szervezetnek a létrehozására tehát Köpecziné hivatalos indoklása szerint a túlzott bürokrácia csökkentése miatt volt szükség, amiben volt is igazságtartalom, de igazából mégis arról volt szó, hogy a kommunista pártállam a bevételeit ezen az úton is növelni akarta, nem beszélve a könnyűzenére gyakorolt befolyásáról és a cenzúráról. A túlzottan terebélyes és lassú hivatali ügyintézés jelensége ezután is megmaradt, csak alacsonyabb, intézményi szintre helyeződött, ám ezen a területen a korábbihoz képest némileg mégis javult a helyzet, hiszen az NKI alkalmazottai a külföldi kiutazásaikkal valóban közelebbi kapcsolatot tudtak kialakítani nemcsak a magyar zenészekkel, hanem a nyugati zenei élet képviselőivel is.
A Művelődésügyi Minisztériumban kezdeményezték, hogy 1961-től a továbbiakban ne foglalkozzanak a miniszterhelyettesi értekezletek a külföldi könnyűzenei szereplések ügyeivel, mert arra ott van az Interkoncert, ezzel egy időben pedig a koncertszervező intézmény jogot kapna arra, hogy önállóan döntsön a külföldre szerződtetett művészek és együttesek kiküldéséről.
Persze a felügyeleti jogot a minisztérium zene- és táncművészeti főosztálya továbbra is gyakorolta mind politikai, mind szakmai vonalon.
Ezt mi sem példázza jobban, mint az, hogy egy olyan lista felállítását szorgalmazta Köpecziné, amelyen a disszidálásra hajlamos zenészek névsorát állították össze. Erre fel lehetett kerülni a későbbiekben is, és állítása szerint ki lehetett kerülni onnan. Amikor egy zenész külföldről szerződésajánlatot kapott, kötelessége volt azt jelenteni az NKI-nek, sőt alapesetben a monopolszervezetet kellett ezzel a kéréssel a külföldi ajánlattevőnek megkeresni. Ha az NKI ezt kedvezően bírálta el, aláírták a szerződést, illetve megszületett a kiutazási kérelem, amelyet a kulturális tárca illetékes osztálya továbbított a Belügyminisztériumba, majd ha ők sem látták annak kockázatát, hogy az illető zenész se szó, se beszéd itt hagyja hazánkat, kiállították az útleveleket, illetve ha azok már megvoltak, megkapták a hivatalos kiutazási vízumot, amit az Interkoncert útlevélosztálya készített el.