Egy új fejezet kezdeteként Orosz László, az addigi pártállami vállalat, a Nemzetközi Koncert Igazgatóság (NKI) igazgatója 1990-ben a Budapest Kongresszusi Központban sajtótájékoztatón jelentette be, hogy Interkoncert Budapest Művészeti Részvénytársaság elnevezéssel a profi művészmenedzselésre zárt körű részvénytársaságot hoztak létre. Hatalomátmentés felsőfokon.
Húszmillió forint plusz kapcsolati tőke
Az újdonsült részvénytársaság húszmillió forintos alaptőkével rendelkezett, ám hogy ezt honnan szedték össze, illetve mennyi volt ebben a feltőkésített szellemi apport, az a múlt jótékony homályába vész. Mindenesetre a vállalkozásba beszálltak a zenészek és a szakma által csak Interkoncertnek nevezett cég dolgozói, valamint többen a velük korábban kapcsolatban álló művészek közül. Orosz László innentől kezdve nemcsak az NKI igazgatója, hanem a részvénytársaság elnöke is lett, Nyikos István pedig az ügyvezető igazgató posztot töltötte be. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint az rt.-t impresszáriók és 34 közismert művészegyéniség alapította, akik a színvonalas produkciók kiközvetítésére vállalkoztak. Nem titkoltan a pártállami szervezet több mint harmincéves tapasztalatára, ennélfogva komoly kapcsolati tőkéjére hagyatkoztak, melynek során a világ hatvan országában mintegy hatszáz ügynökséggel alakult ki kapcsolatuk.
Ugyancsak az addigi nem kevés tapasztalatukat kamatoztatva továbbra is igyekeztek közzétenni művészlistájukat a legjelentősebb nemzetközi szakkiadványokban, valamint új profilként díszlet- és jelmeztervezésre és gyártására is vállalkoztak. Mintegy fiókszervezetként, biztos, ami biztos alapon létrehozták az Interkoncert Nemzetközi Művészcsere Alapítványt is, amelynek keretében a tehetséges, de kevésbé ismert fiatal művészeket támogatták. Utóbbi kezdeményezésükhöz nagyon magas szintű legitimációt is találtak: az alapítvány kuratóriumának elnökévé a világhírű karmestert, a magyar származású Solti Györgyöt választották, aki akkoriban a Chicagói Szimfonikusokat is vezényelte.