Hogy az MSZMP PB ülésén 1966-ban a Magyar Televízió tevékenységét érdemben is megvitathassák és értékelhessék, az ehhez szükséges információkat a minisztereket is a sorai között tudó Agitációs és Propagandabizottság jelentéseire volt szükség. Ez a grémium kifejezetten a PB-ülés előkészítésének célzatával a Táncdalfesztivált jóval megelőzően, már 1966. május 6-án értékelte a Magyar Televízió munkáját, amelynek tartalmát írott formában elküldték a Politikai Bizottságnak.
A jelentésben jócskán akadt negatív jelző, nehezményezően megállapították, hogy a tömegszórakoztató műsoroknak nem lett volna szabad káros világnézeti, politikai tendenciákat közvetíteni. Ugyanakkor felhozták, hogy a tánczenés televíziós műsorokat egyre nagyobb odafigyeléssel állították össze, amelynek során javult a szórakoztatás színvonala.
Ha megnézzük, hogy mit érthettek káros ideológiájú műsorok alatt, akkor nem kellett messzire menni a könnyűzene területén sem, mert egyértelmű volt, hogy a nyugati, imperialista muzsika is ebbe a kategóriába esett. Még a legfőbb hatalombirtokosok sem egyeztek meg azonban abban, hogy vajon a francia sanzonból végül is mennyit szabad adni a magyar népnek. 1966-ban mindenesetre szerepelt a televíziós repertoáron többek között Charles Trenet is, aki akkoriban volt a csúcson mint francia sanzonénekes és zeneszerző, a műfaj egyik legjelentősebb képviselőjeként. Ugyanígy késő esti időpontban ugyan, de közvetítették az Eurovízió táncdalfesztiválját, amelyen 1966-ban 18 ország vett részt, s a sok nyugati állam közül mintegy kakukktojásként Jugoszlávia is szerepelt.

Fotó: Fortepan/Bojár Sándor
Nem tetszhetett ez mindenkinek a PB tagjainak sorában sem, az ő kulturális és ifjúságpolitikai elvárásaiknak a kielégítésére tettek bele olyan műsorokat is az MTV programjába, mint az 500 ifjúsági klubot! című adássorozat, amely a szocialista embereszménynek megfelelő ifjúsági klubok bemutatását tűzte ki célul, melynek során egyebek mellett azt is boncolgatták, milyen módon lehet megteremteni egy-egy klub működésének az anyagi fedezetét. Ma már erre is tudjuk a választ: az állami dotáció mellett az egyik legnagyobb bevételi forrása ezeknek az intézményeknek a könnyűzenei koncertek rendezése lett, hiszen csak a mesterségesen alacsonyan tartott, az Országos Rendező Iroda által meghatározott gázsikat kellett kifizetniük a zenészeknek, a fennmaradó részt, miután a megfelelő adókat befizették, fordíthatták a pártállami elvárásoknak jobban megfelelő tevékenységekre, így bélyeg- vagy fotószakkörre, netán rendezhettek belőle egy jó kis Ki tud többet a Szovjetunióról? című versenyt.