A „három T” jól bevált rendszere ekkor már egy évtizede olajozottan működött, olyannyira, hogy néha az érintett zenészek is kapkodták a fejüket, ők vajon hova tartoznak. Ennyi év távlatából Kóbor János, az Omega frontembere kétségbe vonja, hogy őket valaha is beskatulyázta volna egyik vagy másik kasztba a Kádár-rendszer; szerinte ők istenigazából egyikbe sem voltak egyértelműen besorolhatók. A helyzetet némiképp bonyolítja, hogy 1966-ban, szó szerint, még senki nem ejtette ki a száján a „három T” elvét hivatalos formában, azt majd csak 1968. április 1-jén teszi meg Aczél György saját elvtársai körében, a Politikai Akadémián. Aczél György 1966 tavaszán azonban mégis ennek az önnön maga által meghatározott keretrendszernek megfelelően nyilatkozott a Magyar Zeneművészek Szövetségének ülésén, amikor beszédében előrevetítette: az új gazdasági mechanizmusban el kell majd határolni a szórakoztató műfajt az igazi művészetektől. (Igaz, hogy az új gazdasági mechanizmust csak 1968. január 1-jén vezették be Magyarországon, de elindításáról az MSZMP legmagasabb fórumain már végső döntés született 1966-ban.) Utasítása szerint a könnyűzenét csak tűrni kellett, de csak akkor, ha az nem szegődik az államszocializmust fellazítani szándékozó politika csapatához, ellenkező esetben természetesen be kellett tiltani az ilyen gondolatokat képviselő zenészeket.
A magyarok kedvenc dokumentumfilmje visszaköltözik a moziba
A Lurdy mozi mától újra műsorra tűzte az vízilabdázók sikereit bemutató dokumentumfilmet, A nemzet aranyait, melynek csapata már a tévésorozaton dolgozik a Nemzeti Filmintézet támogatásával.