A jelentésből jól kitűnik, hogy a Magyar Rádió és Televízió nem dugta homokba a fejét, elismerte, hogy a közönségnek vannak szórakozási igényei, de azok kielégítését szerintük az addiginál magasabb színvonalon kell ellátni, és ez „az MRTV fontos és nem lebecsülhető feladata”. Ahogy fogalmaztak:
„Tudomásul kell vennünk, hogy a szórakoztatás és a művészet két külön fogalom. […] A szórakoztatás tehát nem cél, hanem eszköz, amely hibái és eltévelyedései ellenére is alkalmas arra, hogy széles néprétegek előtt megnyissa a művelődés útját.”
Ekkor tehát még élt az illúzió a hatalomban – vagy csak saját magukat is áltatták –, hogy a könnyedebb műfajok idővel kiérlelhetik az emberekben a „magaskultúra” iránti vágyat. A későbbiekben azonban kiderült, hogy ez hiú ábránd, a munkás- és a parasztfiatalok nem kezdtek tömegesen komolyzenei koncertekre járni, hanem megmaradtak Gedeon bácsinál és a Gyöngyhajú lánynál. A másik vissza-visszatérő motívum a pártállami iratokban az az érvelés, miszerint nem baj, ha a társadalom széles tömegei szórakoznak, mert ez is csak arra jó, hogy regenerálódjanak, és másnap szívesebben menjenek a gyárba dolgozni, hovatovább a termelékenységre is jótékony hatással van, ha az emberek kellőképpen „kiszórakozzák magukat”.
Az MRTV beszámolójában írtak röviden többek között a könnyűzenei tevékenységükről is: „A zenei életről a kialakult műsorformák segítségével elsősorban a rádió nyújt sokat: az Új zenei újságban, a Könnyűzenei híradóban és az egyedi műsorokban a komoly- és könnyűzenei élet egész keresztmetszete megtalálható. […] egészen nyilvánvaló, hogy az emberek szórakozásuknak, felüdülésüknek, pihenésüknek jelentős részét a következő években is ezeknél az eszközöknél keresik. Az egyik legfontosabb feladat, hogy olyan zenei […] műsorokkal, játékokkal stb. javítsuk a kínálatot, amelyek tartalmilag és formailag igényesek, ízlést fejlesztőek.” Azt azonban, hogy mit értettek igényesség és ízlésfejlesztés alatt, nem részletezték. Ismerve azonban a kádári–aczéli kultúrpolitika fő sajátosságait, nem nehéz kitalálni, hogy azoknak a vélt és valós elvárásoknak kívánt megfelelni az MRTV, amelyeket a korábbiakban is tapasztalt a hatalom részéről. Azok a „külvárosi” zenekarok – mások mellett a Liversing, a Dogs, a Sakk-Matt, a Tűzkerék és a Gesarol –, amelyek ugyan komoly rajongótáborral rendelkeztek, de nem nyilvánították őket szalonképesnek, a hatvanas-hetvenes évek fordulóján sem kerülhettek képernyőre, de a rádió adásaiba sem.