A zenei válogatás több évszázadot ölel fel, öt zeneszerző művein keresztül. A darabok a Várfok Galéria öt képzőművészének alkotásai kontextusában szólalnak meg. Az est címadó műve, a Szívügyek, a Párizsban és Thaiföldön élő magyar képzőművész, Aatoth Franyo festménye. Ez az emblematikus kép jelképezi a Várfok Galéria és Károlyi Katalin szoros francia kötődését, mely meghatározza a program zenei összeállítását is. Az est különlegessége, hogy elhangzik egy ősbemutató is: a francia Bruno Letort zeneszerző, az Ars Musica nemzetközi kortárs művészeti fesztivál igazgatója kifejezetten erre az alkalomra írt egy darabot Károlyi Katalin énekesnőnek.
A Várfok Galéria az elmúlt hónapokban ünnepelte fennállásának 30 éves jubileumát A Legek csoportos kiállítással, melyről Károlyi Katalin úgy fogalmazott, hogy „a legjobb kamrák egyike, ahol a csodálatos érlelt francia sajtok mellett ott van az igazán jó portói, de a friss saláta és reggel, az ólból frissen kihozott tojás is, tehát minden a legfinomabból van”. Ebből a gazdag és sokrétű kiállítási anyagból a galéria művészeti vezetőjével, Kovács Krisztinával közösen válogattak képeket és hozzájuk zenéket. Az est különlegessége, hogy elhangzik egy ősbemutató is: a francia Bruno Letort zeneszerző, az Ars Musica nemzetközi kortárs művészeti fesztivál igazgatója kifejezetten erre az alkalomra írt egy darabot Károlyi Katalin énekesnőnek.

Fotó: Várfok Galéria
Károlyi Katalin és Kovács Krisztina egy meghitt beszélgetésben tárja fel a nézők előtt, hogy miként kapcsolódik a 99 éves világhírű Françoise Gilot Felszálló főnix című festménye az ars nova egyik legjelentősebb zeneszerzőjének, Guillaume de Machaut-nak a XIV. században íródott darabjához; Rozsda Endre 1975 körül festett Nyugati szele a misztikus pécsi kántor Eberhardt Wüllner XX. század első évtizedeiben készült miniatűrjéhez; Czigány Ákos fotográfus Darwin Online/90 üres oldal fotográfiája Sophie Lacaze francia kortárs zeneszerző harminc másodperces kompozíciójához, vagy Nemes Anna ecsetvonások nélkül megfestett arcképe a XX. század egyik legjelentősebb avantgárd zeneszerzője, Luciano Berio világhírű Sequenzájához, valamint a magyar kortárs színtér kiemelkedő és sokoldalú alkotójának, Szirtes Jánosnak az 1980-as években készült “kormos” festménye a szintén kortárs Bruno Letort legújabb darabjához.