A film első felében folyamatosan csak megyünk, mendegélünk a főszereplő Olivier-t alakító Olivier Gourmet után, sokszor csak a tarkóját látjuk, meg leginkább azt, amit néz, keres, amit kutat az életben, tudjuk, érezzük, hogy az igazságot keresi, de, hogy mivel kapcsolatban, az csak később derül ki. Jóval később. A Dardenne fivérek állandó operatőre, Alain Marcoen könnyű kézi kamerával, már-már megszállottként, kevés vágással követi a főhőst, aki egyrészt az asztalosmesterség ezernyi fogására oktatja a nevelőintézetben szakmát tanuló fiatalokat, másrészt keres, de nagyon keres valamit az életben. A rendezők és az operatőr munkája révén a hétköznapi apró cselekvések sora egyre inkább valamiféle rituálévá állnak össze. Egy idő után úgy érzi a néző, hogy ezek az apró cselekvések tartják össze a férfi személyiségét, amely szét akar esni.
Majd, derült égből villámcsapásként, megtudjuk, hogy egy 11 éves fiú el akarta lopni az autójából a rádiót, de hátul felsírt egy gyermek, akit, miközben megpróbált elhallgattatni, véletlenül megfojtott. Öt évvel később találkozik a fiú és a megfojtott gyermek apja. Olivier nemcsak felismeri saját gyermekének gyilkosát legújabb tanítványában, de el is vállalja oktatását. Sem a felesége, akitől a tragédia után Olivier különköltözött, sem a néző nem nagyon érti, miért. Miért kezdi oktatni a főhős saját gyermekének kamaszkorúvá vált gyilkosát végtelen türelemmel az asztalosmesterségre?
A fiú nem tudja, hogy mestere annak a gyermeknek az apja, akit megölt. Ő úgy érzi, a bűnéért éveken keresztül vezekelt, megbánt mindent, de az idő kereke nem visszafordítható. Minderre persze nagy nehezen következtethet a néző, a Dardenne fivérek filmjében alig beszélnek a szereplők. Olivier annyi sok türelemmel és figyelemmel gondoskodik a fiúról, hogy az mindjárt meg is kéri, legyen a gyámja. A néző pedig nem tudja, mit gondoljon. Egyrészt azért, mert a tévében ma már szinte mindennap látható bosszúfilmek mosták át az agyunkat, és aggódunk, hogy ki tudjuk találni, miért mennek a fűrésztelepre. Másrészt viszont a film hangulata, a főszereplő tekintete azt próbálja sugallni, hogy nem bosszúról van szó, hanem valami másról.