Illés Lajos – a zenekar jól felfogott érdekétől vezettetve – úriember módjára és reálpolitikusként viselkedett, és ígéretet tett erre, melynek következtében másnap már szerepelhettek is a tévében. A budapesti közönséggel való élő kapcsolat újbóli felvétele 1971. március 11-én az Egyetemi Színpadon adott koncertjükkel vált kézzelfoghatóvá, másnap pedig a Fővárosi Művelődési Házban játszottak. Mindkét helyszínen felcsendültek az új nagylemez, a Human Rights dallamai, amit ebben az évben ki is adtak (külön érdekesség, hogy az LP gyári sorszáma 1970-es volt, amikor eredetileg kijött volna, nem változtattak rajta attól függetlenül, hogy egy évet késett). Az új nagylemezt Angela Davisnek, az Egyesült Államokban állítólag kíméletlenül üldözött kommunista jogvédőnek kellett ajánlaniuk. Ezt természetesen nem ők találták ki, Erdős Péter popcézár keze volt a dologban, aki még azzal is megtoldotta, hogy egy a fekete polgárjogi aktivistáról készült képet is belecsúsztattak minden elkészült lemezborítóba, amelyben leírták az amerikai aktivistával kapcsolatos propagandisztikus gondolatokat. Az Illés bízott abban, hogy ez a kis melléklet könnyedén kicsúszik a lemeztasakból, ami akár igaz is lehetett, a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat (MHV) urai pedig úgy gondolták, hogy ezúttal semmit nem bíznak a véletlenre, és az ajánlást a lemezcímkére is rányomtatták. Az Illés tagjai jól tudták, hogy ez volt Erdős Péter trükkös feltétele számukra, de belementek ebbe a kompromisszumba. Azért esett rá Erdős Péter választása, mert úgy gondolta, hogy ezzel védhetővé teszi az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát népszerűsítő lemezt. Erdős Péter egyébként eleinte azt szerette volna, hogy az ajánlást még a lemezborítóra is ráírják, de aztán elfogadta, hogy csak egy fényképet tesznek be a bilincsbe vert aktivistáról, de azért a lemezcímkével még egyszer megviccelte a fiúkat.