Részletesen a Habfürdő című 1980-ban készült animációs kultuszfilmről
A hibrid műfajú kísérleti filmben – amelynek alcíme Zenés trükkfilm szívdobbanásra – korát megelőző módon számos filmforma keveredik: a musical, a romantikus vígjáték és a szociológiai dokumentumfilm. A cselekmény Budapest belvárosában játszódik és egy szerelmi háromszög történetét mutatja be: Zsolt, a középkorú kirakatrendező esküvője napján lelép, és védőnőként dolgozó vonzó, háztartásbeli szerepre készülő nagyvilági menyasszonya, Klári kolléganőjéhez, Annihoz menekül, aki épp az ötödik orvosi felvételijére készül albérleti szobájában. Zsolt ráveszi Annit, hívja fel aráját, és közölje vele, hogy meggondolta magát, mégsem veszi el. A film a szereplők saját társadalmi helyzetükkel való elégedetlenségén keresztül a 70-es évek fiatal nemzedékének kiábrándultságát egyszerre rendkívül szórakoztató, groteszk módon és szociográfiai igénnyel jelenítette meg. A karakterek valós modellek alapján készültek (a három főszereplőt Girardi Géza modell, Dobos Kati és Bordán Irén színésznők alapján rajzolták), ám mozgatásukban a realizmustól a teljes absztrakcióig terjedő, eklektikus ábrázolásmód érvényesül. A Habfürdő dokumentarista hatását azzal a szokatlan megoldással érte el, hogy a film fikciós szövetébe valós interjúfelvételeken alapuló, animált szocioriportokat applikált, amelyek egy valóságos anya- és csecsemőgondozó várótermében készültek. A zenés részekben hallható jazzdalok szövegét maga Kovásznai írta, amelyeket a fiatal Másik János zenésített meg, aki ekkor debütált filmzeneszerzőként. A főbb szinkron- és énekhangok Antalffy Albert operaénekes, Bontovics Kati jazzénekes, Dobos Kati és Papp Anikó színésznők voltak.