Michelangelo Antonioni 1966-os legendás filmje, a Nagyítás több nemzedéken át volt kamasz fiúk kedvenc mozija. Mégpedig azért, mert Thomas, a fotós, akit a kívülállók felsőbbrendű közönyével kanyarít a mozivászonra David Hemmings, szabad embernek tűnik. Azt csinál az életben, amit csak akar. Lefotózza, amihez kedve van, megcsókolja a lányt, aki megtetszik neki. A hatvanas évek szabadságmítoszát testesíti meg, csak éppen nincsen az életérzés mögött különösebb tartalom. Nem azért fotózza le a hajléktalanokat, mert érdekli a sorsuk, hanem azért, mert népszerű volt a korban a szociofotó. Nem azért készít divatfotókat a nőkről, mert meg akarná fejteni a nőiség titkait, hanem azért, mert a divatmagazinok a megrendelők. Mert azok közvetítik az álmot a szabadságról, ami mögött viszont nincsen semmi.
Szabó Győző félrelépett ezzel a gyönyörű nővel, a hűség szerinte ellentmond a természet törvényeinek
Két férfi verseng egymással egy harmadik férfi feleségének szerelméért, bár egyikük nem is sejti, hogy verseny van.