A Kádár-rendszerben 1986-ig monopolhelyzetet élvező vállalatról az 1958. januári művelődésügyi minisztériumi ellenőrzéskor Tihanyi Miklós revizor megállapította, hogy az államosítás óta eltelt hat év alatt 2827 felvételt készítettek, amelyek minőségével a szocialista országok is meg voltak elégedve – valószínűleg nem voltak nagy elvárásaik, vagy ukázba adták nekik, hogy tegyenek így. Az MHV piaci térnyerése azonban lassan kezdődhetett, mert a beszámolóból az is kiderül, hogy ezeknek a felvételeknek a negyven százaléka bizony 1956–1957-ben készült, és az 1951–1955 közötti hosszabb időszakban a fennmaradó rész. A stílusok közötti arányok megoszlása is igen beszédes: a repertoárból csaknem negyvenkilenc százalékban részesült a komolyzene és alig több mint huszonnégy százalékban a tánczene, a többit a mozgalmi dalok, a népzene és az operett tették ki. A szocialista ideológiának megfelelően az állami ellenőrök túlzottnak találták az MHV-ban kiadott tánczene mennyiségét, amit ráadásul még a kereskedelemmel sem egyeztettek – írták megrovóan. De ha logikusan belegondolunk, nem is volt erre szükség, hiszen annyira alacsony volt a kínálat, hogy az emberek mindent megvettek, ami megjelent. Mivel nagy volt a kereslet a könnyűzenei lemezekre, amit esélyük sem volt kielégíteni, a revízió azzal a képtelen ötlettel állt elő, hogy csökkentsék a tánczenei lemezek (egyébként addig sem túl nagy) sokféleségét, így nagyobb lehetőségük lett volna ugyanabból a lemezből többet préselni, ráadásul így kevesebb percdíjat kellett volna kifizetni a zenészeknek, akiknek ekkoriban az eladott lemezek után – természetesen a szerzőkön kívül – ez volt az egyetlen bevételi forrásuk, nem lévén előadói jogdíj.