A felfokozott érdeklődés és a járványhelyzet miatt csak előzetes regisztrációt követően lehetett bejutni az árverési terembe. A pezsgővel kínált közönség elegáns volt és titokzatos. Az avatott szemek felismerhettek néhány ismert műgyűjtőt, mecénást, jómódú embert a közönség soraiban, de a licitálást gyakran nem ők maguk végezték, a tábláikat megbízottjaik emelgették a teremben. Ám a legnagyobb vevők még náluk is jobban meg kívánták őrizni inkognitójukat, ők az aukciósház alkalmazottai közvetítésével telefonon vagy interneten keresztül licitáltak. Egy-egy izgalmas licitcsörte hatására sokszor felforrósodott a hangulat, ami az érdeklődő közönséget is magával ragadta.
Ahogy az már az előzetesen kibocsátott elegáns katalógusból kiderült, a 232, árverésre bocsátott kép zömét ezúttal is a XX. század első felének a legrangosabb magyar mesterei alkották. A vásznak nagyobb részének kikiáltási, illetve leütési ára egy- és hárommillió forint között mozgott, de nem kevesebb, mint húsz mű esetében tízmillió feletti kikiáltási árat is olvashattunk. Utóbbiak elkeltét a közönség tapssal jutalmazta.
Tapsot kapott Barcsay Jenő Csendélet almákkal című, 1927-es olajképe, amelynek az ára 24 millióról indult, és végül 42 millió forintért kelt el, ami életműrekord. A kép különlegessége, hogy a festő „elveszett korszakából” való, amelynek képeit maga a művész semmisítette meg – szerencsére nem maradéktalanul. E korszakában Aba-Novák Vilmos hatása érezhető, akinek Szolnoki lacikonyha című, 1934-es alkotása szintén 24 millióról indult, majd negyvenmillióért kelt el.

Fotó: Éberling András
Ferenczy Károlynak több nagybányai képe is kalapács alá került, a Kilátás a műteremből című, 1900-as művét 55 millióért kiáltották ki, hogy végül nyolcvanmillióért találjon gazdára. A legizgalmasabb képek közt volt Vaszary János San Remó-i virágkosár című, 1930-as olajképe, amely hatvanmillióért kelt el, illetve különleges figyelem övezte Mednyánszky László Hadifoglyok karácsonya című, 1915-ös alkotását, amely 65 millióról indult, és 85 millióig ment fel érte a licit. E művet házigazdánk, Kieselbach Tamás az alkotó egyik legfontosabb műveként értékelte. Izgalmakat keltett a Bernáth Aurél legjobb korszakából való, Walchensee (Tóparti út) című, 1927-es pasztellképe is, amelyet 28 millióért vittek el, de a legnagyobb eseményt mégis Tihanyi Lajos Csendélet cserepes virággal, kancsóval és citromokkal című, 1909-es vászna tartogatta, amelyet százmillió forintért kiáltottak ki, hogy végül százötvenmilliónál koppanjon a kalapács – ami azt jelenti, hogy boldog tulajdonosa a jutalékkal, adókkal együtt nagyjából 185 milliót fizetett ki érte.