Jó öreg pártállami szokás szerint azonban nem ment túl gyorsan ez a folyamat, először az MSZMP KB hozta meg – természetesen a legfelsőbb vezető plénum, a politikai bizottság nyomására – 1974-ben a közművelődési határozatot, ami után az MSZMP XI. kongresszusa is megtárgyalta ezt a témát 1975-ben, s ezt a Hazafias Népfront koordinálásával 1975 márciusában – kicsit a demokráciát is álságosan eljátszva – széles körű vitára bocsátották, amelynek során ezernél több észrevétel jutott el a Kulturális Minisztériumba. Az 1976. évi V. szám alatt jegyzett közművelődési törvény előkészítésekor a kodifikációs folyamatot segítette elő a Minisztertanács egyik 1974-es határozatával létrehozott Országos Közművelődési Tanács, amelynek elnöke maga Aczél György volt. Fő feladatuk a közművelődési fejlesztési elképzelések, irányelvek, javaslatok előterjesztése és a közművelődés-politika megvalósulásának értékelése volt. Ebbe pedig bőségesen beletartozott az is, hogy például a szocialista eszmék világszintű terjesztését felkaroló akciókban a rockzenekarok miképp veszik ki a részüket a szolidaritási rockfesztiválokkal.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.