
A szervezés persze csapatmunkát igényelt, mindamellett, hogy minden zenei előkészületet Kemény Győző irányított, kvázi producerként ő beszélte meg a fellépőkkel a részleteket. Természetesen ebben sem lehetett megkerülni a pártállami monopolszervezetként működő Nemzetközi Koncertigazgatóságot (más néven Interkoncert), hivatalosan ők hívták meg az összes fellépőt, még úgy is, hogy a sztárok kifejezetten Kemény Győző kérésére jöttek Magyarországra. Az persze előfordult, hogy az Interkoncert felvetette, kit lenne érdemes meghívni a Bojtorján vezetőjének ötletein kívül, de a menedzseri aprómunka így is a zenekarvezetőre hárult, neki kellett elérnie őket, és általában sikerrel is járt ezekben az ügyekben, mert a meghívottak nagy kedvvel jöttek el a felkérésére. A névsort a költségvetéshez kellett igazítani, amit az Interkoncerten kívül a belföldi szervezésbe kötelező jelleggel bekapcsolódott KISZ Expressz Ifjúsági és Diákutazási Irodája szabott meg.
A nagyszabású rendezvényen a húzónév az amerikai George Hamilton IV. volt, akivel más nemzetközi fesztiválokon is találkozott már a Bojtorján legénysége. Ugyanilyen alapon hívták meg mások mellett az angol Colorado együttest, az írországi Rose Maryt, a lengyel Maryla Rodowiczot, illetve a csehszlovákiai vendégeiket. Felállítottak kis színpadokat, ahol jó néhány magyar színművész is fellépett gyerekműsorokkal, ezeknek a megmozdulásoknak a rendezője Pintér József volt, míg az egész rendezvényt Böjte József rendezőre bízták. Az első magyarországi nemzetközi countryfesztiválról meglepő módon Sebők János, a korszak jeles megmondóembere és újságírója kimondottan jó kritikát írt az Ifjúsági Magazinban, míg ugyanennek a cikknek a másik felében az 1981. augusztus 22-i rockfesztiválról – amit a szellemi szabadfoglalkozású zenészek szakszervezete rendezett szintén az Expressz Ifjúsági és Diákutazási Irodával karöltve az óbudai Hajógyári-szigeten – túlnyomórészt negatív véleménnyel volt, kiemelve a rockerek fásultságát, pénzéhségét és egymás elleni áskálódását, ami persze sok esetben volt túlzásnak és tendenciózusnak mondható ebben a cikkben. Sebők Jánossal a Bojtorjánnak ugyan kifejezetten korrekt volt a kapcsolata, de azért ők is csodálkoztak azon, hogy ekkora kontraszt volt a két, egymás mellett olvasható írása között. Már némiképp az is meglepő volt, hogy a két gigarendezvényre hozzávetőleg hasonló létszámban mentek el az emberek – huszonöt-harmincezer látogatóról szólt mindkét esetben a fáma –, hiszen ebben az időszakban még „az őszinte, kőkemény rock” divathulláma tombolt, persze azt is figyelembe kell venni, hogy a countryzene seregszemléje nemzetközi méreteket öltött, míg az óbudai Hajógyári-szigeten „csak” a hazai élmezőny játszott.
A country első nemzetközi rendezvénye Magyarországon euforikus hangulatban telt, és ahogy Kemény Győző fogalmazott, „nekünk az volt az érzésünk, mintha Magyarországra jött volna a Wembley Arena vagy a frankfurti fesztivál. Amikor mi játszottunk, őrjöngött a közönség, ami azért ebben a stílusban nem feltétlenül megszokott.”