A Petőfi Kulturális Ügynökség 2020-ban indította útjára a magyar irodalom egyes szeleteit és zsánereit bemutató „best of” kiadványsorozatát, mellyel a Hipnózis Kreatív Reklámversenyen ezüstdíjat és az RGB Creative Design Awardon bronz-díjat nyertek. Az immáron tizenegy kötetesre bővült szériába a széppróza, a dráma és a gyerekirodalom mellett új műfajként került be a krimi és a képregény.
Az angol nyelvű katalógusok célja, hogy átfogó képet nyújtsanak az utóbbi évek magyar irodalmának legjobb műveiről a nemzetközi könyvesszakma szereplői számára. A sorozat alkotói továbbra is törekedtek arra, hogy a kiadványsorozat első pillantásra felismerhető legyen, a dizájn tekintetében mind a tizenegy kötet ugyanazt a vizuális koncepciót követi.
Pál Dániel Levente, a Petőfi Kulturális Ügynökség irodalomszakmai igazgatója, a sorozat főszerkesztője így nyilatkozott: „Tavaly a formával és a nyelvvel dolgoztunk. Az volt a célunk, hogy megtaláljuk a közös nevezőt a profi reklámosok-marketingesek és az avatott irodalmárok között. A fő kérdés az volt, hogyan tudjuk az irodalmi műveket jól és fogyaszthatóan kommunikálni. Ha belterjesen beszélsz, csak egy szűk irodalmár közeget érsz el. Ha viszont túlságosan el akarod adni, akkor nem egy elegáns és vagány kiadványt csinálsz, hanem egy tűzijátékos reklámbrosúrát. Úgy érzem, megtaláltuk a kettő közti harmonikus egyensúlyt, mind kivitelben, mind tartalomban. Ezt igazolja vissza a két rangos szakmai elismerésünk is, és a számtalan pozitív visszajelzés is. Idén bővítettük a koncepciót: olyan emberek, egyetemi tanárok, elismert alkotókat bíztunk meg a válogatással, akik mélységeiben ismerik az adott irodalmi zsánert.”
Az újonnan megjelent kiadványok szerkesztésére az egyes műfajok elismert szakértőit kérte fel a Petőfi Kulturális Ügynökség.
Traumafeldolgozás, Covid–19-hatások és mindennapi csodák
A második számmal jelentkező drámakiadvány – New Hungarian Drama 10,1 Plays – tíz kortárs drámája szinte kivétel nélkül a mindennapi izolációval foglalkozik. Talán a Covid–19 hatásának is betudható, hogy az utóbbi évben a megszokottnál nagyobb számban láttak napvilágot kevés szereplős kamaradrámák.