– Bécsben az a mondás járta, hogy a zenés színpadnak három műfaja van: az opera, az operett és Lehár. Mennyire ismeri és kedveli Lehár Ferenc zenéjét?
– Gálakoncerteken találkoztam egy-egy áriájával, és A mosoly országa sem ismeretlen számomra, hiszen 2014-ben már játszottam Lizát a Budapesti Operettszínházban. Lehár zenéje igazán közel áll a szívemhez, csakúgy, mint Puccini és Mozart zenéje. A mosoly országával párhuzamosan Puccini Bohémélet című operáját próbálom a Szegedi Nemzeti Színházban, s olyan, mintha ugyanabba a zenei világba csöppennék, csak mások a dallamok.
– A mosoly országa éneklés szempontjából kihívást jelent?
– A mosoly országa operai igényességgel megírt operett, amelyet nem könnyű énekelni. A két fináléban például szinte végig csak a két főszereplő énekel, ami egyáltalán nem megszokott az operettekben. A darab tele van gyönyörű szólókkal, duettekkel, amelyek operai mennyiségű és minőségű előadást jelentenek. Annak ellenére, hogy kihívás elénekelni, nagyon jól strukturált, élvezetes zene, amibe az ember örömmel beleengedheti a lelkét és a hangját.
– A bécsi tábornok arisztokrata lányát alakítja a darabban, aki beleszeret a teljesen más világból érkezett Szu-Csong hercegbe. Liza milyen karakter?
– Lizát a bécsi arisztokrata társaságban mindenki elegáns hölgyként kezeli és udvarol neki, amivel ő nem igazán tud mit kezdeni. A félénk, zárkózott Szu-Csong hercegnél azonban ő lesz a kezdeményező fél. Az én olvasatomban Liza úgy érzi, hogy Szu-Csong az az ember, aki mellett igazán meg tudja élni a nőiességét. Ám amikor Kínába érkeznek, kiderül, hogy az a fajta felszabadultság és nőiesség, amit Bécsben megélt mellette, itt erős korlátok közé van szorítva.
– Ezért nem teljesülhet be a szerelmük?
– Ha elmegy valaki egy országba, akkor igyekszik az adott ország szokásai, társadalmi elvárásai szerint élni, vagyis alkalmazkodik. És ez a kis „hazugság” megtéveszti Lizát. Azt hiszi, hogy Szu-Csong hazatérve majd újításokat vezet be. Elképzelhető, hogy a hercegnek van ilyen jellegű szándéka, de a női jognak, az ősközösségi vallási rendszernek a megváltoztatása, modernizálása hosszú évtizedek munkája, nem megy egyik napról a másikra. Mindezt Liza egyrészt nem tudja kivárni, másrészt felismeri, hogy a herceg életében csak egy lehet a sok feleség közül. Úgy gondolom, hogy a darab ma is aktuális, a párkapcsolatok központi problémájára világít rá.