– Néhány hónapja, egészen pontosan idén augusztus 19-én kerek évfordulót ünnepelt. Változott valami az életében?
– Semmi változást nem tapasztaltam, amúgy sem szeretem ünnepeltetni magam. Azt gondolom, nagyon sok összetevője van annak, ki milyen hamar vagy későn öregszik, ez többnyire belül dől el. Hogy én most hol tartok, azt nem tudom megállapítani, mindenesetre nem érzem magam hetvennek. De ugyanezt éreztem harminc- vagy negyvenévesen is. Amit ezzel szemben fontosnak tartok, hatással van rám és persze a családra, hogy az unokám november 6-án lesz egyéves, és követhetem a fejlődését.
– Nem sokkal az LGT-be való bekerülése után a zenekar Erdélyben koncertezett, Brassóban telt házas sportcsarnok fogadta. Székely felmenőire való tekintettel milyen érzésekkel lépett ott színpadra?
– A családomról annyit – amire hangsúlyozottan büszke vagyok –, hogy édesapám Hargita megyéből, Nagymedesérről, anyukám pedig a Marosvásárhely melletti Cserefalváról származik.
A történelem vihara folytán még a háború előtt átköltöztek Magyarországra, itthon ismerkedtek meg és házasodtak össze.
Miután általános iskolás koromtól fogva minden nyáron, valamint a nagyobb családi ünnepeken hazalátogattunk, az erdélyi utazás ebből a szempontból nem jelentett kirívóan különleges eseményt számomra. Az LGT-koncert azonban másfajta „kirándulás” volt, amely nagyon sokat adott az ottani fiataloknak. Nem csupán egyetlen előadásról beszélünk, hanem egy hónapon át tartó öt- vagy hatállomásos turnéról, útba ejtve Bukarestet, Jászvásárt (Iași) és más településeket, amelynek egyik állomása volt Brassó. Az előadást a Brassói Sportcsarnokban, csakúgy mint a többi városban, óriási érdeklődés és fergeteges siker kísérte.
– „Karácsony János és az ő gitárja!” – nyilván nem véletlenül e szavakkal mutatta be önt a zenekar tagjai között Presser Gábor, hiszen két emblematikus hangszert is használt ekkoriban: egy Gibson SG-t, valamint egy Framus kétnyakút. Vajon melyikre gondolhatott a zenekarvezető?
– Ez egyfajta „szólás” lehetett részéről, szerintem mindkettőre gondolt. Persze nem csupán ezzel a két gitárral léptem színpadra akkoriban, hiszen az általános iskola második osztályától kezdve klasszikus zenei képzésben részesültem, így az ennek megfelelő akusztikus hangszert – nylon-, illetve fémhúros változatban – is használtam. És ez a mai napig így van. Azt gondolom, hogy az éppen aktuális gitáromat dicsérte.