A Magyar Nemzeti Múzeum legújabb tárlata összesen negyvennyolc tablón mutatja be a Kossuth- és Ybl Miklós-díjas magyar építész, Makovecz Imre válogatott életművét. Az „ég és föld közötti építészet” – Makovecz Imre 1935–2011 című kerítéskiállítás november 20. és január 15. között tekinthető meg a Magyar Nemzeti Múzeum külső kerítésén. A Makovecz Imre Alapítvánnyal együttműködésben megvalósult fotókiállítás tablóin a Makovecz által tervezett templomokról, közösségi épületekről készített fotók, mint például a csíkszeredai római katolikus templom, a sevillai magyar pavilon, valamint az egyelőre csak terveken és maketten látható feltámadás temploma mellett Bartók Béla egyetlen, ám világhírű operájának, A kékszakállú herceg várának díszlete, és ezek tervei láthatók. Emellett a látogatók az adott építményhez kapcsolódó idézeteket is olvashatnak a művésztől azzal a céllal, hogy az adott épületen keresztül még jobban megismerhessék magát az embert.

A képek kiválasztásánál törekedtünk arra, hogy minél átfogóbban mutassuk be édesapám életművét. Úgy hisszük, méltó emléket állítottunk egy nagy művésznek. Ez hatalmas megtiszteltetés, valamint önmagában a Nemzet Múzeumával való együttműködés szimbolikus értékű az alapítvány számára
– mondta Makovecz Pál, a Makovecz Imre Alapítvány Kuratóriumának elnöke.

A szervezők a mester szellemiségét, munkásságát szeretnék közelebb vinni az emberekhez a kiállítás másik elemével is, amely egy utazó oszlop. A két és fél méter magas installáció mind a négy oldalán fotók és tervrajzok láthatók Makovecz épületeiről, valamint a falakba épített monitorokon különböző digitális tartalmak, tematikus filmek, légi felvételek engednek betekintést e páratlan életműbe. Az oszlopot – mely teljesen külön mozog a kiállítástól – még idén az ország nagyobb városaiban, Tatán, Győrben és Székesfehérváron állítják fel két-három hétre egy frekventált, gyakran látogatott helyszínen. Az utazás jövőre is folytatódik, a múzeum hamarosan újabb városokba juttatja el a tárlatot.
Borítókép: A kerítéskiállítás egyik tablója (Fotó: Jaksity Iván)