A politika- és művelődéstörténet iránt érdeklődőknek külön fejezetet szánt a szerző, amelyben felfedi, milyen retorziók érték őket a Kádár-rendszerben a kultúrpolitika részéről. Ezek egy része már ismert lehet azok számára, akik nyomon követték az LGT történetét, sőt egy korábbi, az együttesről szóló könyvben már meg is jelentek, de az írás stílusa mindenképpen megér egy misét, szórakoztató köntösben szembesülhetünk egyebek mellett azzal, hogy Keszler Pál, az Országos Rendező Iroda (ORI) igazgatója egy Presser Gábor felé megeresztett hajnali telefonnal – persze a reggel nyolc óra csak a zenészeknek számít hajnalnak – úgy igyekezett elintézni a zenekar szilenciumát, hogy arra az időszakra időzítette, amikor az LGT egyébként is stúdióban volt, felveendő a következő lemezüket. Így nézett ki a slendrián diktatúra, adott is és elvett is – mármint azoknak és azoktól, akikkel egyáltalán szóba állt. Mert azért az nehezen elképzelhető, hogy egy ugyanilyen beszélgetés lezajolhatott volna Keszler Pál és mondjuk Nagy Feró között. De azért az LGT-nek sem volt mindig fenékig tejfel az élete, ami ebből a fejezetből kiderül. Az egyik alkalommal 1973 nyarán Rock and Roll Circus címmel hirdettek ORI-turnét, de rögtön a második előadás meghozta a letiltásukat is, ezúttal nem az álletiltást, hanem az igazit. Az történt, hogy Somló Tamás ötletétől vezéreltetve meghívtak néhány cirkuszos kollégát, akik nagy show-t csináltak (volna) a sorozaton. Ezt húzta keresztül az ORI, arra hivatkozva, hogy ezt velük nem beszélték meg, holott volt erről szó, csak éppen tényleg nem véglegesítették a kezdeményezést. A lényeg, hogy az ORI-nak egy fillérjébe nem kerültek volna a cirkuszosok, gázsijuk egy részét az LGT, a másikat a Magyar Cirkusz és Varieté dobta volna össze, de még így sem tetszett az ötlet az ORI-nak.

Nem segített az ügyön, hogy egy vidéki technikumba igyekezvén a főpróbára Barta Tamás és Presser Gábor erre még vicceskedve rátettek egy lapáttal, amikor arról beszéltek, hogy következő nap már szamarak és egy oroszlán is jön fellépni. Nyilvánvalóan a kezdő, tapasztalatlan ORI-ügyelő hölgynek szólt ez a megjegyzés, aki viszont komolyan vette, melynek következtében másnapra már egy rutinos vén rókát kaptak maguk mellé, aki az ORI részéről ellenőrizte őket. A turné első hivatalos fellépésén aztán a cirkuszosok kitettek magukért, nagy szakértelemmel szanaszét ugráltak a színpadon úgy, hogy annak néhány deszkája el is törött. A következő koncertre azonban már nem kerülhetett sor, mert maga Keszler Pál tiltotta le a turnét telexen, ugyanis egy külföldi fesztiválon volt éppen. De ez nem jelentett akadályt a szigorú kultúrapparatcsiknak, egy ORI-autóval leküldette a letiltást Balassagyarmatra, és ezzel az ügy le volt zárva. Voltak még ennek a történetnek magánéleti szálai is, amelyek szintén élvezetesen olvashatók a könyvben.