Penélope Cruz jutalomjátéka Mariano Cohn és Gastón Duprat Út a díjesőig című, 2021-es alkotása, amely precízen végigveszi, milyen stádiumokon megy keresztül egy művész, amikor megalkot valamit. A filmben Penélope Cruz brillírozik a rendezőnő szerepében, akit egy próbafolyamat során látunk, ahogy felkészít a szerepre két idősebb színészt és egy fiatalabb színésznőt. Az egyik, aki a filmben világsztár, Antonio Banderas, iszonyatosan jól hozza a nagyképű, beképzelt híres színész figuráját, és látjuk, hogy Banderas pontosan tisztában van az arányokkal is, egy pillanatig nem játssza túl a szerepét. A másik színészt, akit mindenki tehetségesnek tart és tisztel, Oscar Martínez alakítja hibátlanul. Ő a Sztanyiszlavszkij-módszer híve, melynek lényege, hogy a színésznek képesnek kell lennie egyfajta mély, belső, lelki azonosulásra a szereppel. Át kell éreznie az alkotónak, amit játszik, értenie kell a figurát, nemcsak a bőrébe kell bújni, hanem eggyé kell válnia vele. Antonio Banderas világsztárja viszont nem hisz az ilyesfajta lelki hókuszpókuszokban. Szerinte, ha orvost játszik egy színész, akkor elegendő, ha fehér köpenyt húz a ruhájára, és sztetoszkópot akaszt a nyakába.
Két teljesen különböző megközelítése a színészi játéknak.
A néző persze hajlamos arra, hogy az idősebbnek adjon igazat, a kívülálló mindig úgy gondolja, hogy akkor jó egy alakítás, ha a színész átérzi a dolgokat. A film azért briliáns alkotás, mert közben meg azt látjuk, hogy a Banderas-féle technika is tökéletesen működik. Ő ugyanis a vászonra született őstehetség, nem kell belehalnia a lelkének ahhoz, hogy hitelesen eljátsszon valamit. Két perc alatt tud sírni, ha kell, és ugyanennyi idő alatt hiteti el mindenkivel, ha akarja, hogy halálos beteg.