Nagyon elegük lehet a franciáknak a multinacionális cégekből, amelyek a humán erőforrás (vagyis emberek) lelkét romboló munkakörülményeket hoznak létre, mert Bruno Podalydes Foglalkozása: szülő című 2020-as filmje (amely nálunk csak most került a mozikba) olyan kőkeményen mond ítéletet felettük, hogy azt nem teszik zsebre.
Bár a francia vígjátékokra jellemző könnyed stílusban zajlik a mesélés, de egy nagyon kegyetlen világ tárul fel előttünk.
Az a legkevesebb, hogy az ember fejére bármikor ráeshet az égből egy olyan levélszállító drón, amelynek épp lemerül az akkumulátora. A film bármelyik pillanatában bármikor leeshet, ami nemcsak folyamatos humorforrás, hanem némi feszültséget is ad az alkotásnak.
De nem ez a dróneső a legnagyobb baja a Bruno Podalydes által vászonra vetített világnak, hanem az, hogy gyerekellenes.
A francia vígjátékban tűpontosan bemutatott multinacionális cégben mindenkitől elvárják, hogy csak a munkájának éljen.
A dolgozóknak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állniuk. Bármikor megeshet, hogy sütipartival egybekötött éjszakai értekezleten kell kreatívnak lenni, ha az ember kibírja, hogy nem alszik el. Ugrálón lehet ugrálni, hogy jöjjön a gondolat, megbeszélés közben pedig néha pingpongozni kell, mert az olyan fiatalos és trendi. Senkinek nincsen saját íróasztala, ahova lerakhatná a bögréjét, személyes holmijait, amelytől egy kicsit harmonikusabban érezhetné magát, nem lehet családi fotókban gyönyörködni egy-egy kósza pillanatra, mert a filmben ábrázolt cégben senkinek nincs saját élettere.
Családi fotót egyébként nemcsak azért nem rak ki senki, mert nincsen hova, hanem azért sem, mert a legnagyobb titokban kell tartani, ha valakinek családja van.
Ez a remek francia vígjáték ugyanis egy olyan céget mutat be, ahol szinte mindenkinek van gyereke, de mindenki letagadja. A szép új világban, amelyet a Nyugat felépített, bűn a gyerek. Teher, akadály, az önmegvalósítás gátja, gondolatok gyilkosa. Legalábbis ezt hazudja magának az a nyugati civilizáció, amely az élet minden pillanatának élvezetére, az élmények hajszolására, a vágyak tombolására szólítja fel a lakosait. Olyan ez az egész, mintha a végső kifulladásig kellene mosolyogva táncolni a vén Európa halotti torán. Aztán ebben a gyökértelen, minden hagyománytól mentes infantilis környezetben úgy kell dolgozni, mintha egy játszóházba tévedt volna be az ember.
Persze mondani se kell, hogy mindez nagyon vicces.