Hogy mindjárt egy közhellyel indítsak: „a zsűri nehéz helyzetben van”. Mégpedig azért van nehéz helyzetben, mert az átkosban előbb elhallgatott, majd elhallgattatott, azaz betiltott Beatrice szinte valamennyi korszakát dokumentálták az elmúlt harmincvalahány évben; ilyen módon nehéz újdonsággal szolgálni a „Nem-Nemzet Csótányáról” és csapatáról.
Az 1980-as, nagy port felvert Omega–LGT–Beatrice-turné Ricsére vonatkozó része, valamint az egy esztendővel későbbi Waszlavik-, Vedres Joe-, Bogdán Csaba-éra utolsó koncertjeinek anyaga (nem beszélve a kislemezről, amelyre később visszatérünk) értékmentés gyanánt már napvilágot látott a Moiras Records jóvoltából. Méghozzá vinilen. Ahogy anno a baboskendős, biztosítótűs, bőrös punk-rockerek a korabeli hanglemezboltokban potom kilencven forint ellenében hozzájuthattak volna. De nem jutottak. Egy igazán topis korszak önmeghatározásukban topis zenészei által komponált és a koncerteken elképzelhetetlen sikereket arató „topis” dalok ugyanis nem fértek bele a munkás–paraszt hatalomra oly sokszor hivatkozó rendszer kultúrpolitikájába. Ahhoz a Beatrice túlságosan társadalomkritikus és túlságosan provokatív volt.
A fentebb sorolt kiadványokkal megelégedve a Moiras Records lemezkiadó, no meg a mára szép korba érkezett rajongótábor sörét kortyolgatva akár hátra is dőlhetne kényelmes karosszékében, gondolván, Beatrice-ügyben lefőtt a kávé – ám kiderült, ez koránt sincs így. A zenekar archívumából előkerült egy felvétel 1979-ből, amelyet a Nagy Feró, Miklóska Lajos basszusgitáros, Lugosi László gitáros, valamint Donászy Tibor dobos alkotta négyes fogat Vedres Joe segítségével rögzített a Magyar Rádió 6-os stúdiójában. Amely stúdió mindenre alkalmas volt, csak épp zenei anyag rögzítésére nem.